מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אסתר קלברינו – הנכדים שלי משמחים אותי

סבתא כיום
סבתא כאם צעירה
סבתא אסתר נזכרת בילדותה

שלום, שמי אליאור, ובחרתי לעשות את התיעוד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי על סבתי אסתר קלברינו, שנולדה בישראל בעיר לוד, הוריה של סבתא עלו ממרוקו. בחרתי בסבתי מכיוון שהיא חלק חשוב מחיי ומחייה של משפחתי. היא מצחיקה אותנו, חוגגת איתנו את החגים, מתארחת אצלנו בשבתות ומשחקת איתנו. בתיעוד אציג את סיפור חייה.

סבתא מספרת: "כאשר הייתי ילדה קטנה הלכתי כל בוקר לבית הספר שבלוד. לאחר סיום הלימודים הלכתי לביתי לאכול ארוחת צהרים. בשעות אחר הצהרים הייתי יוצאת לחצר לשחק עם חבריי לשכונה. נהגנו לשחק במשחקים של פעם – דג מלוח, מחבואים, חמש אבנים ועוד… בנוסף אהבתי לטייל בשכונה בה התגוררתי, לצאת מחוץ לבית ולראות נופים.

כבר 20 שנה אני מתפרנסת מעבודת ניקיון בבית אבות. אני חווה סיפוק וכיף מכך, אני נהנית מעבודתי מאוד, מכיוון שיש לי שם חברות שאני נוהגת לצחוק ולהנות איתן וכמובן לנקות איתן בהנאה. לא הייתי בוחרת במקצוע אחר. אני שמחה ומסופקת במה שיש לי ובמקצוע שבו אני עובדת.

התחביבים שלי כיום הם ללכת לטייל קצת בשכונה, לצפות בסדרות דרמה ובסדרות רומנטיות. אני אוהבת לפגוש חברות, ולשוחח עם משפחתי ונכדיי בטלפון. יש לי אחד עשר נכדים והם באים לבקר אותי מדי פעם. אני אוהבת לשחק איתם, הם משמחים אותי מאוד.

חוויותיי כיום הן לבקר את המשפחה שלי וללכת לטייל איתם ולדבר איתם. יש לי ילדה שגרה ברמלה ואנחנו הולכים אליה מדי פעם ואני אוהבת לשוחח איתה ועם ילדיי. אלו הן חוויותיי היום.

הזוית האישית

אליאור וברוך המראיינים: נהנינו לעבוד ביחד, נפגשנו בבית של אליאור ביחד עם סבתו אסתר, אליאור התחיל לראיין את סבתא וברוך תיעד את הסיפור.

סבתא אסתר: נהניתי מאוד מהתכנית, נהניתי שהנכדים ראיינו אותו. שמחתי שהנכדים מתעניינים בי ובעברי, היה מאוד מרגש עבורי לספר להם על חוויותיי מן העבר.

מילון

'דג מלוח' (משחק)
דג מלוח הוא שמו של משחק ילדים המכונה גם אחת שתיים שלוש דג מלוח או מכשפה מביטה. לחוקי המשחק מגוון גרסאות, המורכבות כולן משלושה שלבים. בכולן, נבחר אחד המשתתפים לתפקיד "דג מלוח". המשחק מסתיים בכך שנבחר המשתתף שימלא את תפקיד הדג המלוח בסיבוב הבא. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תשקיעו - כך תצליחו“

”יש לי 11 נכדים והם באים לבקר אותי מדי פעם. אני אוהבת לשחק איתם, הם משמחים אותי מאוד“

הקשר הרב דורי