מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אן מלך עלתה מאירלנד לישראל

אני סבתי ומשפחתי בטיול משפחתי
סבתי וסבי ביום חתונתם
ילדותה של סבתא אן באירלנד, העלייה לארץ ובניית המשפחה בארץ

אן מלר מספרת על תקופת ילדותה

קוראים לי אן מלך, נולדתי בתאריך: 28.4.1951 בעיר דבלין שבאירלנד.

יש לי אח ואחות ששמם רוני וסנדרה. רוני הוא אח הגדול וסנדרה היא אחות הקטנה אני האמצעית.

גרתי בשכונה מאוד מגובשת בה כולם הכירו את כולם ללא קשר לדת ולאמונה. ההווי היה מאוד משפחתי בין השכנים. באירלנד גרנו בבית פרטי בעל שתי קומות. בקומה הראשונה היה מטבח חדר אוכל וחדר שירותים אחד. בקומה השנייה היו שני חדרי אמבטיה נוספים ושלושה חדרי שינה.

כשהייתי ילדה, אהבתי לשחק בבית בובות עם אחותי ולערוך מסיבות תה אחים שלי ואני היינו מאוד קרובים כילדים ועד היום אנחנו מגובשים.

העלייה לארץ

בשנת 1980 עליתי לארץ ישראל יחד עם האחים שלי ואבא שלי, לצערי, אמי נפטרה לפני העלייה שלנו לארץ ישראל. כאשר הגענו לארץ גרנו באולפן בעיר כפר סבא. האולפן היה מרכז קליטה ובו לימדו אותנו עברית.

אני ואחותי חיפשנו עבודה ונסענו לתל אביב בכדי לחפש עבודה במקומות שמדברים אנגלית. לבסוף מצאנו עבודה בשגרירות של ארצות הברית שבתל אביב. בשגרירות היו הרבה מאבטחים וכולם חתיכים ואחד מהם התחיל איתי (בעלי היום – אבי) שמו של החתיך היה אבי (קראו לו אלברט לפני) ומהרגע שנפגשנו ידעתי שאני אתחתן איתו.

תמונה 1

זוגיות ומשפחה

בתאריך 1.1.1981 התחתנו ועברנו לגור בנווה שרת שבתל אביב עם אבא שלי ואחותי. אח שלי גר ברחובות עם בחורה שהוא הכיר והם התחתנו אחר כך. בבית שגרנו בו היו רק שלושה חדרים, זה היה בית קטן. היה חדר לאבא שלי, לאחותי ולנו – לי ולבעלי.

אחת החוויות שאני זוכרת שהייתה מצחיקה היא, שרק עלינו לארץ, קיבלנו מיטות מהאולפן ולקחנו אותם איתנו לדירה בנווה שרת. אבא שלי קשר את המיטות הנפרדות יחד כדי שתהיה לנו מיטה זוגית, כי לא היה לנו הרבה כסף בהתחלה.

יש לנו שתי בנות, שלי ושרית. שלי היא בתנו הבכורה, היא נולדה בשנת 1981 ושרית, בתנו הקטנה נולדה בשנת 1982.

הזוית האישית

ליאן: במהלך העבודה סבתי ואני נהנו לעבוד יחד ולחזק את הקשר בנינו. סבתי הייתה מאוד פעילה לאורך כל העבודה ונהנתה לשתף על החיים שהיו לה.

סבתא אן: נכדתי ליאן, הקשיבה ושאלה שאלות וזה הרגיש כיף לשבת איתה יחד ולדבר על נושאים שלא נפתחים ביום יום.

מילון

דבלין
בירת אירלנד, העיר הגדולה ביותר שם, אשר שוכנת במרכז החוף המזרחי של המדינה.

ציטוטים

”להתייחס לאנשים באותו מטבע, מי שנחמד תהיה גם נחמד, מי שלא לא, אבל לא להתייחס לאנשים באופן שלא מגיע להם.“

הקשר הרב דורי