מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אלה קליפר – ללכת אחרי החלומות שלך

סבתא בעבר
סבתא בצעירותה
לא משנה מה חושבים על חלומותיך - הגשם אותם!

שמי קים, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי הנערת בבית הספר, בחרתי לספר את סיפורה של סבתי אלה קליפר לבית קליימן ולתעד את סיפורה במאגר המורשת.

אלה נולדה למשפחת קליימן בתאריך 14.1.1955 בעיר צ'רנובצי באוקראינה. לאמה קוראים אידה קליימן, היא נולדה באודסה שבאוקראינה. אודסה זו עיר גדולה ומפורסמת באוקראינה שכל שנה מגיעים אליה הרבה תיירים. במהלך השואה אידה ברחה עם משפחתה לאוזביקיסטן. לאביה קראו גרמן קליימן, הוא נולד בבוקרשט שהיא עיר הבירה של רומניה. במהלך השואה גרמן ברח עם משפתו לקזחסטן כדי שלא יהרגו אותם.

אלה גדלה בעיר צ'רנובצי. הייתה לה ילדות מאוד מאושרת. עם חבריה היא שיחקה בחבל קפיצה, מחבואים, תופסת, הם קפצו בגומיות,שיחקו בבובות ועוד… אלה סיימה את בית ספרה בצ'רנובצי. לאחר שסיימה את התיכון הלכה ללמוד עיצוב תסרוקות.

לאחר שלמדה עיצוב תסרוקות אלה החלה לעבוד במקצוע זה. היא החלה לעצב שיער של דוגמניות מפורסמות והייתה מוזמנת לתצוגות אופנה רבות במוסקבה כדי לעצב את שיערן של הדוגמניות. כאשר עלתה לארץ המשיכה גם כאן לעבוד בזה תקופה ארוכה.

את סבא שלי היא הכירה בגיל 12. הוא היה מגיע להתאמן בגיטרה בגינה של הבית שלה. בהתחלה הם היו רק חברים ולאט לאט זה התפתח לסיפור אהבה. כשהיא הייתה בת 15, סבא שלי היה בן 18 והתגייס לצבא של אוקראינה. סבתא שלי חיכתה לו וכשהוא השתחרר הם מיד התחתנו. הם התחתנו ב- 10 לפברואר והשנה הם יחגגו 50 שנות נישואים. נולדו להם שני בנים: אבא שלי דניאל ואח שלו אדוארד, שגדול ממנו בעשר שנים. כיום יש להם ארבעה נכדים. משפחתנו חוגגת את כל החגים ביחד.

כיום אלה נמצאת בפנסיה. היא אוהבת ללכת למסג'ים, לעשות פדיקור ומניקור ואוהבת לפתור סודוקו. היא מאוד אוהבת לבלות עם הנכדים שלה והיא רוב הזמן מטפלת בהם. לפני הקורונה אלה ניצלה את הזמן שלה בטיול בכל העולם ובכך הגשימה את חלומה. בזמן הקורונה הייתה לה פחות אפשרות לטייל בעולם, אז היא ניצלה את הזמן שלה לטפל בנכדים.

סבתא שלי מאמינה שצריך ללכת אחרי החלומות שלך לא משנה מה חושבים עליהם. כשהיא הייתה צעירה היה לה חלום להיות מעצבת שיער, אימא שלה הייתה נגד שהיא תלמד את המקצוע הזה ורצתה שהיא תלמד הנדסאות. אלה בכל זאת החליטה להגשים את חלומה ולא הקשיבה לאימא שלה ועכשיו היא שמחה שהיא הגשימה את חלומה.

הזוית האישית

קים: אני מודה לסבתא שלי ששיתפה אותי בסיפור שלה.

מילון

צ'רנובצי
צ'רנוביץ (באוקראינית: Чернівці, "צֶ'רְנִיבְצִי"; ברוסית: Черновцы, "צֶ'רְנוֹבְצִי";) היא עיר מחוז בצפון בוקובינה, כיום באוקראינה, השוכנת על גדת הנהר פרוט, סמוך לגבול עם צפון רומניה, כ-650 קילומטר מדרום־מערב לבירה קייב. שטח העיר כ-150 קילומטר רבוע. צ'רנוביץ הייתה למשך כמעט מאתיים שנה בירת החבל בוקובינה תחת שלטון אוסטרי ואחר כך רומני. היא עיר מודרנית, ובה מבנים בעלי אדריכלות נאה, פסלים, אנדרטות, פארקים ירוקים וכיכרות רבות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תמיד ללכת אחרי החלומות - לא חשוב מה אנשים אחרים חושבים עליהם“

הקשר הרב דורי