מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אירנה גוסטומלסקי והמלחמה באוקראינה

סבתא אירנה
פעילות כללית במסגרת התכנית
עלייתה של סבתא לארץ

אנחנו איתי בירגר ואריאל חייבטוב, משתתפים השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אנו מתעדים את סבתא אירנה גוסטומלסקי ומעלים את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

וזה הסיפור שסבתא שלי סיפרה לי, סבתא אירנה: סבתא אירנה נולדה בשנת 1959 וגדלה ברוסיה. שם היא גדלה כמו כל הילדות והיא הכי אהבה לאכול לחמניות, תותים ושוקולד. היא גדלה שם עם אחותה לולה. הם עברו כל המשפחה לאוקראינה כשסבתא שלי הייתה רק בת 18. עבור סבתא ואחותה זה היה מאוד קשה לעבור לאוקראינה, לא קיבלו אותן שם כי הן היו רוסיות. באוקראינה סבתא שלי פגשה את סבא שלי והם התחתנו בשנת 1979. לאחר כמה שנים היה להם יותר קל וכיף באוקראינה והיו להם הרבה חברים ואפילו נולדה להם בת – אימא שלי.

העלייה לישראל

בשנת 1991 אימא שלי, סבתא שלי וסבא שלי עלו לישראל והתחילו ללמוד את השפה העברית. היה להם קשה לעלות לארץ כי הם לא ידעו את השפה העברית. אימא שלי הייתה צריכה לעבור לבית ספר חדש ולהכיר ילדים חדשים שדיברו עברית, זה היה מאוד קשה.

בתאריך 24.2.2022, אחרי שאימא שלי כבר הכירה את אבא שלי והקימה משפחה, אמרו בחדשות שיש מלחמה בין אוקראינה לרוסיה וזה היה מאוד מלחיץ, כי אחות של סבתא שלי וכל המשפחה שלה גרים באוקראינה, ועוד בקייב – שזאת העיר שבה יש את המלחמה. סבתא שלי מאוד פחדה שיקרה משהו למשפחה שלה באוקראינה. עכשיו הכל בסדר והמשפחה של סבתא שלי באוקראינה בסדר.

הזוית האישית

סבתא אירנה: היה לי מאוד כיף ומעניין לעשות את התכנית, מאוד התרגשתי לעשות את התיעוד כי זו הייתה הפעם הראשונה שלי שאני עושה עבודת שורשים עם הנכד שלי, וזה היה מאוד כיף.

איתי הנכד: היה לי מאוד כיף ומעניין לעשות את התכנית הזו עם סבתא, למדתי עליה דברים שלא ידעתי עליהם והיה מעניין לעשות תיעוד עם סבתא.

מילון

קייב
קייב היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר של אוקראינה. העיר נמצאת בצפון המדינה על גדות הנהר דנייפר, שחוצה אותה לאורכה. בעבר שימשה העיר כבירת רוס של קייב, המדינה הראשונה של העמים הסלאבים. בשנת 2013 חיו בה באופן רשמי 2,847,200 תושבים, אך ישנן הערכות שבפועל האוכלוסייה גדולה יותר. מבחינה מנהלית העירייה מנותקת ממחוז קייב שסובב אותה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבתא שלי מאוד פחדה שיקרה משהו למשפחה שלה באוקראינה“

הקשר הרב דורי