מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אילנה שגב המנהיגה

סבתא מנהלת את המשפחה
סבתא בת 4.
תפקידים שסבתא מילאה כמנהיגה

שמי אייל צוקר, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מביא סיפור על החיים של סבתי, אילנה שגב, המשתתפת יחד איתי בתכנית.

נפגשתי עם סבתא אילנה לשיחה על מנהיגות בחייה. נודע לי שסבתא שימשה בתפקידי הנהגה במספר תחומים שונים בחייה. סבתא התייחסה ראשית אל שירותה הצבאי, וכך היא סיפרה: "הייתי אחראית מחלקה. והיו גם מצבים שביקשו ממני להיות מנהיגה, כמו מפקדת בצבא. בצבא יש תמיד עוד אנשים בתפקידים דומים, ויש בתוקף השירות אנשים שעוזרים.

בית ספר: " אני הייתי מורה בבית ספר. בלי שאשער בכלל, בחרו בי מהקיבוץ לנהל את בית הספר – זה היה די בלחץ. ולא היה לי ניסיון בכלל בניהול. ניהלתי את בית ספר עומר בעין השופט במשך ארבע שנים.

לאחר מכן עברתי לנהל את בית ספר עומרים, זה היה קשה כי צריך היה להקים בית ספר חדש. בבית הספר היו תמיד אנשים שעוזרים ובעזרתם התגברתי על הקשיים.

קיבוץ: " כשבחרו בי להיות מזכירת קיבוץ לא ממש הייתי מוכנה ולא ידעתי מה בדיוק התפקיד. התפקיד הוא ממש גדול, זה תפקיד שבעצם בא לנהל את כל מה שמתרחש מבחינה ניהולית של כל הקיבוץ. בקיבוץ הנהגתי ועדות, הייתי מזכירת קיבוץ."

סבתא מנהלת את המשפחה

תמונה 1

הזוית האישית

אייל הנכד המתעד: אני מאוד נהניתי מהלמידה ולראיין היה מאוד כיף, אני מאחל לסבתא שתישאר איתנו, עוד הרבה שנים.

מילון

מזכירה
מזכירות הקיבוץ (הנבחרת) היא הזרוע המבצעת, ולצדה פועלות ועדות שונות של חברים (נבחרים), המופקדים - מחוץ לשעות העבודה - על הפעילות החברתית, התרבותית והמשקית.

ציטוטים

”לא תמיד רציתי לנהל, אבל הרגשתי שאני צריכה לתרום לחברה“

הקשר הרב דורי