מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אילנה צוק – רכזת שכבה

יום הולדת 7 שלי
חוות ורדים
האחריות של סבתא כמנהיגה בבית הספר

סבתא אילנה נולדה ב1956 בעיר חדרה.

חֲדֵרָה היא עיר במחוז חיפה בישראל שבשרון הצפוני, אשר שוכנת לחוף הים התיכון. היא הוקמה כמושבה על ידי אנשי העלייה הראשונה ב-1891, והוכרזה כעיר בשנת 1952. בדצמבר 2021, הוכרזה כרשות איתנה. ויקיפדיה

לפני שלושים וארבע שנים שנים ב-1987הגיעה סבתא אילנה לבית ספר אורט בקרית טבעון, כמורה. בית הספר התיכון המקיף אורט ע"ש חיים גרינברג הוא תיכון שש-שנתי (ז'–י"ב) הנמצא בקריית טבעון ומשמש את תושבי המועצה והסביבה.

אחרי כמה שנים של הוראה סבתא התקדמה לתפקיד של רכזת שכבה, היא רכזה והיתה אחראית על מאתיים ועשרה תלמידים, ועשרה מורים, ובנוסף הייתה מורה לגאוגרפיה.

סבתא הרגישה אחראיות רבה היא החליטה החלטות רבות, בניהן: מסלולי טיולים, על תכנים שילדים יראו, והייתה גם כתובת לפניות התלמידים. לדוגמא: במידה מישהו היה רוצה לעבור כיתה, הוא היה מבקש מסבתא. סבתא תמיד השתדלה לעבוד ביחד עם היועצת, אבל גם היו דברים שסבתא הייתה צריכה לעשות בעצמה.

סבתא עשתה שני דברים ממש אמיצים, בחורף כשירד שלג היא שחררה את הילדים יותר מוקדם, כדי שילכו לראות את השלג.

ובמלחמת המפרץ כששאלו את המורות מה הם יעשו אם תהיה אזעקה, וכל המורות אמרו שהם ידאגו לתלמידים, סבתא אמרה שהיא הייתה רצה לראות, שהילדים שלה, אבא עופרי וגולי בסדר. ובגלל זה היא אמיצה כי היא אומרת את האמת.

הזווית האישית

אמילי: היה כיף ומעניין, ובזכות זה אני יודעת דברים רבים על סבתא שלי.

מילון

תכנים
כל מה שמוכל או כלול בתוך משהו. כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות, העניינים וכד', המצויים בטקסט או ביצירה כלשהי.

ציטוטים

”סבתא אמרה שהיא הייתה רצה ליראות, שהילדים שלה אבא עופרי וגולי בסדר, ובגלל זה היא אמיצה כי היא אומרת את האמת“

הקשר הרב דורי