מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא אילה קלישר עושה עלייה לארץ ישראל

אני ואדם בבית התפוצות מסגרת קשר רב דורי
אני בהיותי בבית הספר
ילדות, עלייה והקמת משפחה

שמי אילה קלישר  נולדתי ב- 26.5.1937 בצילה שבארגנטינה

לאבי קוראים ישראל ולאימי פאני, שם המשפחה שלנו הוא שטיין. אנחנו חמישה אחים במשפחה. אחי שרגא נהרג במלחמת יום הכיפורים .

בארגנטינה, למדתי בבית הספר שבו יש רק בנות, ושמו ליסאו נומרו סיזקו. אהבנו לשחק משחקים בחצר, כמו חבל מחבואים ועוד.

ב1954, כשהייתי בת שש עשרה וחצי, עלינו על אונייה, והפלגנו כחודש ימיים לנמל חיפה, ומשם נשלחנו היישר לקיבוץ בית זרע. עד היום אני שומרת על קשר עם השכנים שלי. בֵּית זֶרַע הוא קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי השוכן בעמק הירדן, כ-15 ק"מ דרומית לעיר טבריה. שייך למועצה אזורית עמק הירדן. הוקם על ידי קבוצת מרקנהוף, קבוצת הכשרה מגרמניה, שעברה גלגולים בארץ בטרם עלתה על הקרקע בספטמבר 1927. ויקיפדיה

בגיל חמש עשרה, הצטרפתי לתנועת "השומר הצעיר" מטעם חברת הנוער, ואהבתי מאוד לטייל. השומר הצעיר היא תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי. התנועה הוקמה בשנת 1913 על ידי קבוצת נערים ונערות יהודים שביקשו למצוא דרך חדשה לחבריהם ולשאר בני עמם בגלות. התנועה פועלת במאות מוקדים בישראל וברחבי העולם ומקיימת פעילות חינוכית שבסיס רעיונה – "תיקון אדם – תיקון עולם". (ויקיפדיה)

החג שאני הכי אוהבת זה פורים, כי בפורים אמא שלי הייתה מלבישה אותי בשמלות גדולות ויפות . בילדותי, אבא היה עושה לנו אימוני ספורט כל הזמן, ואהבנו להכין עפיפונים ולהעיף אותם.

במשך ארבעים שנה טיפלתי בילדים. כיום כתחביב אני אוהבת לעזור לאנשים, לעבוד בג'ונגל כיף, הג'ונגל כייף הוא פארק אטרקציות לילדים בעמק הירדן, הג'ונגל כיף, פינת חמד מופלאה הממוקמת על גדות הירדן בפאתי קיבוץ בית זרע, והוא עולם קצבי ומרתק של אטרקציות לילדים בצפון. יש בו קופים, תוכים מדברים, פינת ליטוף, עם עיזים, ארנבונים, שרקנים ועוד, אפשר להאכיל, לגעת, ללטף. מתחם זוחלים אקזוטיים נדיר, עם נחשים, לטאות ענקיות, צבים וכו', עוד מגוון רחב של בעלי חיים, מתנפחים (תלוי מזג אויר), משחקיית ג'ימבורי לגיל הרך, משטח שפריצי מים, פינות משחקים לילדים, ארגז חול, בימבות לקטנטנים להסתובבות חופשית.

הכרתי את בעלי (משה) באפיקים, התחתנו וגידלתנו את הבנות שלנו בשמחה רבה. בשבתות היינו נוסעים לטיולי אופניים במיוחד לכנרת. כיום אני אוהבת להיות עם המשפחה, ולכל אחת מהבנות שלי אספתי דברים מהילדות, והכנתי קלטת, כדי שתהיה להם מזכרת. וזה אחד הדברים שהיו חשובים לי לעשות למען המשפחה.

הזווית האישית

אדם: נהנתי מאוד להכיר את סבתא שלי. הקשר שלנו נהיה יותר חזק ולמדתי יותר על עלייתה לארץ ועל עברה.

מילון

ג'ונגל כייף
הג'ונגל כיף, פינת חמד מופלאה הממוקמת על גדות הירדן בפאתי קיבוץ בית זרע, הוא עולם קצבי ומרתק של אטרקציות לילדים בצפון.

ציטוטים

”בגיל חמש עשרה, הצטרפתי לתנועת "השומר הצעיר" מטעם חברת הנוער, ואהבתי מאוד לטייל“

הקשר הרב דורי