מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבי אברהם פיטוסי אוהב כדורגל

כאן אני וסבא שהייתי בן 3
השלושה שעומדים הם סבא סבתא ואבא שלי
עבודת השורשים

שמי אלייה פיטוסי, השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי במסגרת בית ספרי ובחרתי להשתתף בתוכנית יחד עם סבא שלי אברהם פיטוסי.

סבי אברהם פיטוסי נולד בתוניס בשנת 1945 למשה ומרי פיטוסי שנולדו בתוניס. ילדותיו של סבי עברה עליו בתוניס. סבי סיפר לי שהיה לו בית ענקי, הוא דיבר בשפות תוניסאית וצרפתית.

הוא עלה לישראל בנעוריו עם הוריו ומשפחתו. בארץ הכיר את עליזה שהפכה לאשתו. סבא אברהם התחתן עם סבתא עליזה ויש להם חמישה ילדים: פרדי, נטלי, משה, דוד ומרים. סבא וסבתא הכירו בצרפת והם עלו לארץ ביחד, הם התחתנו פה בארץ ישראל וכל ילדיהם נולדו בארץ.

סבא שלי שירת בצבא, הוא היה לחם קרבי ושרת בחטיבת גולני. במסגרת זו לחם במלחמת ששת הימים. והמשיך לשרת במילואים.

בין הדברים שסבא שלי אוהב, סבי אוהב מאוד לאכול אוכל תוניסאי כמו לוביה מחשי ועוד. בצעירותו אהב מאוד לשחק כדורגל. כבר בילדותו שיחק הרבה בכדורגל בשכונה, אפילו בתקופה שעוד לא היה להם כדורגל הם שיחקו כדורגל שהכינו מניירות או סמרטוטים. בגיל בוגר יותר, אפילו שיחק כדורגל בצעירותו בקבוצה של מכבי חיפה.

השלושה שעומדים: סבא סבתא שלי בצעירותם עם אבי 

תמונה 1

בבגרותו סבי אברהם עבד בנמל של חיפה, הוא אמר שהוא מאוד אהב עבוד במקצוע הזה. גם היום הוא ממשיך להנות מתחביביו כמו לצאת לדוג, לשחק כרוגל ועוד. המשפחה שלנו מתכנסת וחוגגת יחד חגים וכן אנו יוצאים לטיולים יחד. לסבא וסבתא שלי יש נכדים שהם אני (אלייה), אשלי, שנה ושרון.

הזוית האישית

אלייה פיטוסי: שמחתי להשתתף בתוכנית, חוויתי מעבודה הייתה מאוד מהנה ומאוד כיפית.

זו תמונה אהובה עלי – בילדותי אני עם סבא שלי

תמונה 2

מילון

חטיבת גולני
חטיבת גולני (חטיבה 1) היא חטיבת חיל רגלים סדירה בצה"ל שהשתתפה בכל מלחמות ישראל. החטיבה המסונפת לפיקוד הצפון, נמצאת תחת פיקודה של עוצבת געש, והייתה לחטיבה הראשונה שצוידה בנגמ"ש מרכבה. חיילי חטיבת גולני חובשים כומתה חומה עם סמל חיל הרגלים ונועלים נעליים שחורות. הצבע החום מסמל את הלוחמים הראשונים של החטיבה שהיו עובדי אדמה שגויסו. דגל החטיבה הוא בצבעי ירוק וצהוב המסמל את שטחי הלחימה, גם בצפון וגם בדרום. סמלה של החטיבה, הנמצא גם על תג היחידה, הוא עץ זית בעל שורשים עמוקים ביותר, שעוצב על ידי דוד אלף. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”שתמיד צריך לכבד אחרים ויתנהגו אליהם בדיוק כמו איך שאתה היית רוצה שתנהגו אליך “

הקשר הרב דורי