מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שרלי שלמה נזכר בתעלולי ילדות

נועם וסבא במסיבת חנוכה בגן אגס ב 2014
בר המצווה של סבא, 26.12.1965
סבא מספר לנועם על בית הספר

שמי נועם, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד סיפור מחייו של סבא שלי, שרלי, יחד אנו מעלים את הסיפור אל מאגר המורשת של התכנית.

זיכרון ילדות בלתי נשכח

סבא מספר: "כשהייתי אמור לעלות לכיתה ב' עשו לי בחינה כדי לדעת אם אני מתאים לכיתה א' או ב'. היו שתי מורות: אחת צעירה ויפה, אחת מבוגרת ופחות יפה, ואני בתור ילד רציתי ללכת לצעירה והצלחתי.. לצערי היא הייתה המורה של כיתה א' והכניסו אותי שוב לכיתה א'. מרוב שאהבתי אותה הלכתי אחריה עד הבית שלה במשך שנה שלמה..

בית הספר

למדתי בבית הספר כצנלסון בחולון. כל בוקר היינו במסדר עם הנפת הדגל ושירת התקווה. ביום לפני האחרון בבית הספר, בערב, נכנסנו לבית הספר והוצאנו לחצר את כל הכיסאות והשולחנות מהכיתות שלנו וערמנו אותם בערימה גבוהה וברחנו… למחרת המחנכת נזפה בנו קשות והרגשנו מושפלים והצטערנו.

השירות הצבאי

כחייל למדתי בבבית הספר הטכני בחיפה ואחר כך שירתי בשדה דב בחיל האוויר. שירתי כטכנאי קשר וניווט מוטס. טסתי הרבה פעמים לסיני לבסיס רפידים כדי לתקן מטוסים צבאיים.

בשנת 1973, במלחמת יום כיפור, הייתי בבסיס רפידים וטיפלתי במטוסים.

היו לי הרבה חברים בצבא ויחד היינו מבלים במסיבות. תמיד אני מתלוצץ ואומר ששירתי בצפון, ואחרי נשימה ארוכה אומר – בצפון תל-אביב…

בית ההורים

נולדתי במושב שדה עוזיהו בדרום ליד אשדוד בארץ ישראל.

ההורים שלי דיברו עברית וצרפתית, אני והאחיות שלי דיברנו עברית. הן ידעו גם צרפתית וסבתא שלי דיברה איתנו ערבית לובית. קוראים לי בשם הזה – שרלי – על שם סבא שלי, שקראו לו שלום ובאלג'יר זה שרלי.

מנהגים ומסורת

בליל הסדר הוריי תמיד אירחו את כל המשפחה המורחבת, היה הכי כיף להיות עם כל בני הדודים שלי ולישון יחד. תמיד חיכינו לאליהו הנביא שיבוא לשתות מהכוס שלו. בבוקר למחרת הסדר שיחקנו בחוץ בחצר ונהנינו מאוד."

הזוית האישית

סבא שרלי: היה לי מאוד מרגש להיזכר בכל חוויות הילדות שלי ואני מאחל לנועם הרבה בריאות, אושר וילדות שמחה.

נועם הנכדה המתעדת: היה לי ממש מעניין להקשיב לסיפורים של סבא ונהניתי מאוד איתו. אני מאחלת לו שתמיד יהיה בריא ומאושר.

מילון

החיים שלנו תותים
החיים שלנו טובים.

בית הספר למקצועות הטכניים
בית הספר למקצועות הטכניים של חיל האוויר הישראלי (בקיצור: הטכני, בראשי תיבות: ביסל"ט) היא יחידת הדרכה הממוקמת בבח"א 21 בחיפה. ביחידה מוכשרים אלפי טכנאים בשנה, המהווים למעלה מ-30% מכלל כוח האדם של חיל האוויר. תפקידם הוא לתחזק את כלי הטיס ואת המערכות האחרות בחיל ולהביאם למצב של זמינות תמידית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תעשה טוב - תקבל טוב“

הקשר הרב דורי