מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי יאיר רגב

סבא יאיר ואני
סבא שלי יאיר
"יליד שנת 1938 עברתי מסלול רגיל של כל צעיר ישראלי"

אני יאיר רגב נולדתי בישראל, בתל מונד בשנת 1938.
 
גדלתי בבית חם ואוהב. הבית היה בית פרטי עם חצר ובחצר היו בעלי חיים, גן ירקות ועצי פרי. הבית הראשון שלי, עד גיל 10 היה בתל-מונד. בגיל 10 המשפחה עברה לכפר סבא ושם גדלתי עד שהתגייסתי לצבא .
 
בית ספר בגוש תלמונד, 1935
אתר פיקיווקי (בית הלורד – מרכז תיעוד, תל-מונד)
תמונה 1
 
השפה שדיברנו הייתה עברית בלבד. לא היו לנו שום מנהגים מיוחדים. גם לא היו שום מאכלים מיוחדים. ההורים שלי היו טובה וגרשון רוגובין הם נולדו ברוסיה ועלו לארץ בשנת 1924. לא היו שום סיפורים מיוחדים. אבל דרכם הכרתי הרבה שירים ברוסית.
 
אני למדתי בבית-ספר עממי ובבית-ספר תיכון בכפר סבא. למדנו בשפה העברית וכולם היו חברים של כולם. המשחקים ששיחקנו היו, בעיקר, משחקי כדור (כדורגל, כדורעף, כדורסל.) היינו יוצאים לטיולים מטעם בית הספר וחלק מאיתנו היו חברים בתנועות נוער.
 
אני פגשתי את סבתא גליה, בתל-אביב וגם התחתנו בתל-אביב. החתונה הייתה באולם "בית ליסין" ברחוב וייצמן בתל-אביב. המתנות שקיבלנו היו בעיקר כלי בית וכלי מטבח.
 
היום אנחנו גימלאים והתחביבים שלנו הם בעיקר הטיפול בנכדים מוסיקה וכל מה שקשור בתרבות. 
 
העשרה
תל-מונד: "כפר על שם לורד מונד שקנה את כול האדמות של הכפר לצורך יישוב יהודים בארץ ישראל.
"תל מונד הוקמה על ידי סר אלפרד מונד, הברון מלצ'ט הראשון (המוכר גם בשם לורד מלצ'ט) בשנת 1929, במטרה לספק מקום יישוב לעובדים בפרדסים" ויקיפדיה
תשע"ו

מילון

תל מונד
כפר על שם לורד מונד שקנה את כול האדמות של הכפר לצורך יישוב יהודים בארץ ישראל. "תל מונד הוקמה על ידי סר אלפרד מונד, הברון מלצ'ט הראשון (המוכר גם בשם לורד מלצ'ט) בשנת 1929, במטרה לספק מקום יישוב לעובדים בפרדסים"

ציטוטים

”היום אנחנו גימלאים והתחביבים שלנו הם בעיקר הטיפול בנכדים“

הקשר הרב דורי