מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא שלי, מיכאל חוטינוב הגיבור

סבא שלי מיכאל
המדליות שקיבל אחרי המלחמה
סיפורו של סבא מיכאל חוטינוב

סבי מיכאל חוטינוב נולד באוקטובר 1915.

הוא החמישי מבין שניים עשר אחים בעיירה בפולין. לאימא שלו קראו גולדה ולאבא שלו קראו נחום.

את הסיפור מספר אבא שלי על אבא שלו. סבא נפטר לפני שנולדתי ב 1998. וזהו סיפור עלייתו לארץ והתאקלמותו פה.

ילדות 

סבא שלי גדל בפולין בכפר יהודי. הוא כשהוא גדל הוא למד בחדר, אבל מיכאל רצה ללמוד הנדסה. המלחמה התחילה ולא היה לו זמן ללמוד הנדסת תרופות אז הוא הלך לבית ספר לקצינים.

אבא שלי, אחותו וההורים שלהם עלו לארץ בשנת 1990 וסבא עלה שנתיים אחריהם ב 1992, עם אישתו הינדא. אחרי שהם נחתו הם עברו לגור בכרמיאל.

סבא שלי נלחם במלחמת העולם השנייה בצבא האדום. סבא שלי היה בנאי ובגלל התפקיד שלו לא היה לו נשק, וכשהוא ושאר הבנאים ישנו בגבול, בין פולין לברית המועצות, הגרמנים עשו להם מארב ותפסו אותם, כשסבא שלי ושאר הבנאים היו בשבי, שלחו אותם למחנות ריכוז באושוויץ. סבא שלי והחבר שלו ידעו לדבר גרמנית, והם הצליחו לדבר שם עם השומר, ואז להרוג אותו. ישר אחרי שהם הרגו את השומר הם ברחו והחיילים רדפו אחריהם עם שלושה כלבים, והשיגו את החבר של סבא שלי. כלב אחד קפץ אל העורף של סבא שלי. ואז סבא שלי חנק עם שתי הידיים שלו את הכלב, והצליח לברוח. עד יום מותו נשארה לסבא שלי צלקת על העורף. בסוף המלחמה סבא שלי קיבל מדלית גבורה מיוסיף סטלין שהיה מנהיג ברית המועצות.

המדליות של סבי על גבורתו

תמונה 1

סבא שלי למד הנדסה, אבל בגלל המלחמה הוא לא הספיק לסיים את לימודיו. הוא היה צבעי ובנאי, ויש בבלארוס בית שהוא בנה, ואבא שלי גר שם. זה הבית שלהם עד היום. הבית קיים שם, ומצאנו את הבית ב"גוגל מפות". הוא גר שם ארבעים ושבע שנים עם אישתו והילדים. בנו הבכור שלמה והבת השנייה סבתא שלי, והבת השלישית אינה.

היכרות ונישאים ובניית משפחה

סבא שלי היה מאוהב בהינדא והוא חיזר אחריה, אבל היא לא הייתה מאוהבת בו. היא הייתה מאוהבת באחיו.

מיכאל ואח שלו יצאו למלחמה, וכשהמלחמה נגמרה, סבא מיכאל אמר להינדא שאח שלו נהרג במלחמה, אבל היא אמרה לו שיש לה ילד מהאח שלו, אז הם התחתנו ונולדו להם שתי בנות.

סבא שלי ואשתו

תמונה 2

מסר לדור הצעיר : אם רוצים משהו אפשר להצליח! כמו שקרה לסבא שלי שהצליח לברוח ממחנה הריכוז.

הזווית האישית

דור: היה נחמד לגלות ולשמוע דברים על סבא שאני לא מכיר. למדתי הרבה על המשפחה.

מילון

ברית המועצות
ברית המועצות הייתה מעצמת על שהשתרעה על פני כ-17% מכלל היבשה בכדור הארץ, על פני צפון אירופה, מזרח אירופה ומרכז אסיה. לאחר מלחמת העולם השנייה הייתה, לצד ארצות הברית, אחת משתי מעצמות-העל החזקות בעולם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עד יום מותו נשארה לסבא שלי צלקת על העורף. בסוף המלחמה סבא שלי קיבל מדלית גבורה מיוסיף סטלין שהיה מנהיג ברית המועצות“

הקשר הרב דורי