מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא צחי מקבל כנפי טיסה

אני וסבא צחי וסבתא יעל בפעילות בטו בשבט
סבא צחי בקורס טייס ומקבל דרגה
סבא טייס בחייל האוויר

סבא צחי ארנון נולד ב1951 בחיפה. הוא השתתף איתי בתוכנית הקשר הרב דורי בה בחרתי לספר את סיפורו:

גלגולו של חפץ

טבעת נישואין – הבאתי למפגשים טבעת נישואין אשר קיבלתי מאבא של אשתי בחתונה שלי. עד היום הטבעת על האצבע שלי והיא יקרה לי מאוד. החפץ מסמל לאהבה, ויש סיפור שקשור לטבעת, הסיפור שבאחת הטיסות המבצעיות שלי (בצבא) הטבעת נתפסה בדלת המטוס, הטבעת התעקמה וספגה חריץ בצד הפנימי של הטבעת. טבעת הנישואין  מייצגת שני דורות והיא מיועדת לעבור לאריאל בחתונתו.

תרופה לשעורה בעיניים- באחד המפגשים בתכנית הקשר הרב דורי סיפרתי לאריאל נכדי על תרופת סבתא שהיינו משתמשים בעבר במשפחתנו. אין לתרופה שם, אבל היא מיועדת לטיפול בדלקת שעורה בעיניים. התרופה מורכבת משקיות תה, גם כיום אני משתמש בתרופה זו. אופן ההכנה: מכניסים את השקית למים חמים ומניחים על העיניים. למדתי להכין את תרופה זאת מאשתי, שאומרת שאימא שלה לימדה אותה להכין את התרופה הזאת.

תמונה מהעבר (נמצאת בכותרת)

תמונה זו מהעבר צולמה בשנת 1971 שהייתי בן עשרים, התמונה צולמה בטקס סיום קורס טיס (בצבא). בתמונה מופיעים מפקד חיל האוויר ושמו מוטי הוד. ואנחנו לוחצים ידיים ואני קיבלתי את הכנפיים של קורס טיס. בתמונה אנחנו לובשים מדים ודרגות של חיל האוויר, המקום שבו צולמו את התמונה בבית ספר לטיסה בבסיס חצרים ליד באר שבע. הסיפור  שעומד מאחורי זה סיום קורס טיס.

הזווית האישית

אריאל: אני חושב שהתהליך של הקשר הרב דורי מאוד חשוב גם לי וגם לסבא. היה מאוד כיף שהוא בא לכיתה שלי, הכרתי אותו יותר מקרוב והוא הכיר אותי יותר מקרוב. לא ידעתי שסבא היה בקורס טיס, כל יום לומדים משהו חדש.

סבא צחי: היה לי מאוד כיף לבוא לכיתה של אריאל, ולפגוש את הילדים בכיתה. היה לי כיף לעשות פעילויות והייתה לי חוויה טובה לכל החיים.

מילון

תרופת סבתא
היא כינוי מקובל לרפואה עממית, בה ניתן טיפול על פי מסורת מבלי שהטיפול נבחן באמות מידה מדעיות ורפואיות.(ויקיפדיה)

דרגות
הדרגות בצה"ל מבטאות את מדרגו של הפרט בצבא (ויקיפדיה)

ציטוטים

”טבעת הנישואין  מייצגת ארבעה דורות והיא מיועדת לעבור לאריאל בחתונתו“

הקשר הרב דורי