מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא עודד מספר על המנהיג שלו

אני וסבא שלי
סבא שלי כשהיה ילד
סבא שלי פיתח אפליקציה

סבא עודד קרני. נולדתי ב1955 בחיפה, וגר בקרית חיים, וכיום הוא בן שישים ושבע .

דניאלה הנכדה: "סבא דדי נולד בחיפה וגדל בקרית ביאליק , הוא למד בטכניון ובאוניברסיטת חיפה ועבד בבתי הזיקוק .סבא דדי לא עשה צבא כיוון  שהיתה לו סוכרת נעורים . לסבא דדי יש שלוש בנות : ענבל , עינת ועדי ושמונה נכדים (רועי, דניאלה, גבע, איתי, גאיה,  אורי, שירה, מאיה . סבא דדי פנסיונר כיום  ואת רוב זמנו כיום משקיע עם הנכדים".

סבא מספר: לנכדה שלי קוראים דניאלה. כיף לי לבלות עם הנכדה שלי, לבלות איתה בחיק המשפחה ולטייל איתה. לאחרונה שוחחתי עם דניאלה, שגרה בשריד, לומדת בבית ספר שגיא את נושא המנהיגות.

מנהיגות בשבילי היא יכולת להוביל אנשים למטרה מסוימת, תוך כדי דוגמה אישית. אני מכיר תחומי מנהיגות שונים, כמו: מנהיגות צבאית, למנהיגות הצבאית פנים רבות והגדרות רבות, אך באופן עקרוני ניתן להגדירה כיכולת המפקד להניע את פקודיו לביצוע משימות. הגדרה זו רחבה באופן מכוון כיוון שמנהיגות צבאית אינה עוסקת אך ורק בעתות מלחמה אלא גם בעתות שלום ורגיעה. ייחודה של המנהיגות הצבאית בעת מלחמה הוא בכך שסכנת מוות מרחפת על המונהגים. ויקיפדיה

מנהיגות משפחתית, מנהיגות של מפלגה פוליטית, קבוצת ספורט, ומנהיג של להקת חיות.

תכונות של מנהיגות : כריזמה, כרִיזְמָה היא תכונה המתארת אדם בעל קסם אישי, יכולת שכנוע וכישורי תקשורת בין-אישית מצוינים. אדם כריזמטי מסוגל להשתמש בתכונות אלו, בנוסף על דיבור והיגיון, כדי לפנות לליבם של אנשים אחרים ולהשפיע על דעתם, ובכוחה יש באפשרותו גם לסחוף אחריו המונים. מקור המושג במילה היוונית χάρισμα, שפירושה "מתנת חסד". ויקיפדיה.

יכולת לקבל החלטות וליישם אותם עד להשלמתם, יכולת להוביל שינוים עם כל הקושי הכרוך בהם, יכולת להאציל סמכויות שונות, כלומר לתת לחברי הקבוצה חלק מהתפקידים של המנהיג. האצלת סמכויות נתפסת על ידי רבים כפעולה ניהולית פשוטה, שמשמעותה, כפשוטו, לתת למישהו אחר, בדרך כלל זוטר ממני, לעשות משהו שבמקור אני אחראי לו. מדובר ב"שחרור" מודע של סמכות ותחומי עיסוק לטובת אחרים אשר יתפתחו, ילמדו ויקדמו את הארגון תוך כדי הביצוע.

המנהיג שהשפיע עלי הוא מנהל בעבודה, שלימד אותי איך מפתחים אפליקציה במחשב, ונתן לי את כל הכלים כדי לבצע משימה מוצלחת כזאת. אפליקציה סלולרית – יישום מחשב המיועד לשימוש בטלפונים חכמים, מחשבי לוח ומכשירים ניידים אחרים. ואת המנהיג הזה כמובן הכרתי אישית.

הזווית האישית

דניאלה: אני נהניתי לראיין את סבא שלי, למדתי דברים עליו שלא ידעתי וכן על פיתוח האפליקציה.

מילון

אפליקציה סלולארית
יישום מחשב המיועד לשימוש בטלפונים חכמים, ויקיפדיה.

ציטוטים

”המנהיג שהשפיע עלי הוא מנהל בעבודה, שלימד אותי איך מפתחים אפליקציה במחשב, ונתן לי את כל הכלים כדי לבצע משימה מוצלחת כזאת“

הקשר הרב דורי