מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא סרגיי מפקד מצטיין במהלך שירותו הצבאי

סבא שלי היה בצבא גרמניה
סבא שלי היה בצבא
הקשר רב דורי של סבא סרגיי ויוליה

פתיחה

בעבודה זאת אספר על סבא שלי מצד אבא ששמו קרוסינסקי סרגיי. סבא נולד בתאריך 19/09/1952 בטורקמניסטן בעיר הבירה אשחבד. לאבא של סבא סרגיי קראו מאיר קרוסינסקי הוא נולד בשנת 1920 באוזבקיסטן בעיר שנקראת קגן. בצעירותו הוא עבר לעיר אשחבד ושם הכיר את אשתו לעתיד אימא של סבא שלי. קראו לה אלכסנדרה סטפנוב והיא הגיע לטורקמניסטן מרוסיה.

בזמן המלחמה סבא רבא שלי היה קצין בפנימיה צבאית. בשנת 1948 היתה רעידת אדמה מאוד חזקה באשחבד בתוך 10 דקות ראשונות מתו קרוב ל- 100,000 איש. סבא רבא שלי עם סבתא רבתא עזרו לבנות את העיר אשחבד כמעט מאפס יחד עם התושבים שנשארו בחיים וכמובן עם עזרה של כל ברית המועצות.

בית הספר

סבא שלי עלה לכיתה א' בשנת 1959, בבית הספר הוא למד שמונה שנים. המקצוע האהוב עליו היה נגרות. במקצוע זה לימדו את הבנים לעבוד עם כלי עבודה שונים. התלמידים בנו בכוחות עצמם כסאות וארונות קטנים, היו רוכשים מיומנויות שונות לעבודה עם כלים שונים ומורכבים מאוד. בנוסף, במהלך השיעור לימדו כללי בטיחות עם מכשירים חשמליים ומכונות עבודה שונים.

שירות צבאי

סבא התגייס לצבא (לשרות חובה) בשנת 1971. את שירותו הצבאי עשה בגרמניה המזרחית (חלק שהיה שייך למדינות סוציאליסטיות, אחרי מלחמת העולם השנייה).

 סבא בתקופת שירותו הצבאי

תמונה 1

סבא מפקד מצטיין

תמונה 2

סבא שירת בחיל הקשר. הבסיס שלו היה על השטח של מחנה ריכוז לנשים הכי גדול בגרמניה שנקרא ראוונסבריק, זה היה מחנה ריכוז ואחר כך הפך למחנה השמדה לנשים. לפי הנתונים שיש בויקיפדיה בין השנים 1939 עד 1945 הוחזקו במחנה ראוונסבריק בסך הכל כ-132,000 נשים וילדים. כ- 20,000 גברים וכ- 1,000 נערות. מארבעים אומות שונום נספו במחנה כ-40,000 אסירים.

סיפור על חפץ עובר במשפחה מדור לדור

במשפחתו של סבי שמרו במהלך השנים על מדליות שקיבל סבא בזמן מלחמת העולם השנייה.

את המדליות קיבל כהערכה ממנהיגי המדינה על גבורתו ועל היותו מפקד מצטיין במהלך שירותו הצבאי.

 המדליות שסבי קיבל במהלך שרותו הצבאי במלחמת העולם השנייה

תמונה 3

סיכום

לאחר שיחות עם סבא שלי, אני גיליתי הרבה דברים חדשים ומעניינים על המשפחה שלי,אני הרגשתי כאילו נכנסתי במכונית הזמן וחזרתי בזמן לתקופה שסבא שלי גדל, זו היתה תקופה מאוד מעניינת מצד אחד ומאוד קשה מצד שני לא הייתה קיימת הטכנולוגיה שיש כיום ולא היה שפע כמו שיש היום.

הזוית האישית

יוליה: אני מאוד נהנתי מסיפורים של סבא שלי. סבא אמר לי שגם לו היה מאוד כיף לספר לי דברים מהעבר שלו ולהיזכר בתקופות שונות בחיים שלו.

מילון

השחבד
עיר הבירה

ראוונסבריק
מחנה ראוונסבריק (גרמנית: Ravensbrück) היה בתקופת הרייך השלישי מחנה ריכוז בחבל טמפלין שבמדינת ברנדנבורג בגרמניה, בקרבת העיירה פירסטנברג על נהר האפל (אנ'), כמאה קילומטר מצפון לברלין. הוא נחשב למחנה הריכוז (שמאוחר יותר אף הפך למחנה השמדה) לנשים הגדול ביותר בגרמניה. לפי הערכה בריטית ראשונית משנת 1946, נספו במחנה כ-91,000 נשים, אלא שהערכה זו התבררה כגבוהה מדי. לפי מחקרים חדשים יותר, שגם הם נתונים במחלוקת, מדובר ב-25,000 עד 40,000 קורבנות במחנה. מספר זה אינו כולל את אסירי צעדות המוות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא שלי נולד בעיר הבירה השחבד הוא למד בעיר השחבד “

הקשר הרב דורי