מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא משה בנו – השקעה, התמדה, אמונה, הישגיות

אני (יהלי) וסבי בחגיגות יום הולדתו
סבי בצעירותו
אדם שמהווה עבורי דמות להשראה

שמי יהלי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת את סבי ומעלה את סיפורו אל מאגר המורשת. לסבא שלי קוראים משה בנו. הוא נולד בשנת 1957 בבית חולים השרון בפתח תקווה. סבא למד בילדותו בבית הספר היסודי "שיכון עממי – יסודות" ובתיכון למד בבית הספר למנהל ומסחר.

בצבא, סבי שירת ביחידה מסווגת בחיל האוויר. בתקופת שירותו הצבאי החל תהליך הסכם שלום עם מצרים. ההסכם נחתם על ידי נשיא מצרים, אנואר סאדאת, ראש ממשלת ישראל, מנחם בגין ונשיא ארצות הברית, ג'ימי קרטר. חתימת ההסכם הייתה אחד מרגעי השיא בתהליך שהחל עם ביקור נשיא מצרים, סאדאת, בישראל ונאומו בכנסת. במהלך שירות המילואים שלו השתתף סבי במלחמת שלום הגליל בה ארגוני טרור פלסטיניים שישבו בלבנון ביצעו פיגועים בישראל ובמדינות נוספות.

אחת מאהבותיו הגדולות של סבי מאז ומעולם היא מוזיקה. מילדות אהב לנגן ולשיר, העריץ להקות שונות וזמרים בעלי סגנון שירה וקצב ייחודיים. מתקופת נעוריו ועד היום, סבי נוהג לתאר את הזמר זוהר ארגוב כדמות מעוררת השראה בחייו. משבגר, החל להתמקצע באפיק המוזיקלי, הקליט שירים באולפן הקלטות ואף הוציא תקליטים משלו: אם תרגישי פעם" ו"נערת חלומי". בהמשך עסק בתחום המוזיקה באופן מקצועי באירועים שונים: מסיבות, בריתות וחתונות והופיע פעמים רבות עם זמרים מפורסמים ולהקות. מתוקף העיסוק בתעשייה, הכיר הרבה אמנים מפורסמים ושיתף פעולה עם ידוענים רבים מתעשיית הבידור והמוזיקה, בין היתר גם עם הזמר הגדול אייל גולן.

סיפור האהבה של סבי וסבתי החל בימי התיכון כשלמדו יחד באותו בית ספר. סבי חיזר אחר סבתי במשך חודשים רבים, אך היא הייתה קשה להשגה ודחתה אותו. לימים, במהלך השירות הצבאי של סבי, הוא הציע לה נישואין והשניים התארסו (בעוד שהיא בת 17 והוא בן 19). לאחר שנה ערכו את חתונתם באולמי "לחיים" בתל אביב, שהיה מן המקומות הנחשבים ביותר באותם זמנים. לאחר שלוש שנים של נישואין, נולדה בתם הבכורה עינב (אמי), ולאחר כשש שנים נוספות נולד אחיה ליעד. באותה תקופה, סבתי פתחה עסק מצליח ללבני נשים בשם "לה-קוקט" וסבי החל לעבוד בבנק דיסקונט. לאחר מספר שנים בתפקידים שונים בתחום הבנקאות, הגיע למשרות בכירות ביותר ולתפקידים ניהוליים גדולים.

מערך האמונות של סבי מתבסס על עקרונות כמו השקעה, התמדה, אמונה, הישגיות ומימוש הפוטנציאל הגלום בכל אדם. סבי מספר שהאמונה תמיד ליוותה אותו, גם ברגעי המשבר הגדולים ביותר בחייו, לדוגמה המוות של סבתי. האמונה נתנה לו כוח להמשיך ולא לוותר. היא סייעה לו להתגבר על הקשיים ולהמשיך לצעוד קדימה. אני, נכדתו הבכורה, למדתי ולומדת ממנו רבות בכל תחומי החיים. אני נהנית להקשיב לו, להחכים ובעיקר לבלות זמן איכות יחד.

הזוית האישית

יהלי הנכדה המתעדת: נהניתי מאוד לחקור ולגלות עוד פרטים מרתקים על חייו של סבי ולבלות זמן איכות יחד במהלך העבודה המשותפת.

מילון

"חמסה"
חמסה (מערבית: خمسة - חמישה) הוא סמל בצורת כף יד בעלת חמש אצבעות פרושות שישמש כהגנה מאגית בעיקר מפני עין הרע. החמסה נפוצה בעיקר בארצות ערב במזרח התיכון ובצפון אפריקה, ונהוג לתלותה בעיקר בפתחי הבתים, על הצוואר, במכונית, בארנק, או במחזיק המפתחות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כל אמונה היא תקווה לוהטת וחיפוי על ספק ואי ודאות“

הקשר הרב דורי