מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מקס ניסים שלי – ילדות בפריז

סבא שלי ואני בחתונה של ההורים שלי
סבא שלי משחק כדורגל שהוא היה צעיר
סבא מספר לטל על ילדותו ומהלך חייו

שמי מקס ניסים שלי, נולדתי בפריז בירת בצרפת ב- 04.05.1958. שם אבי הוא חי, הוא נולד ב- 13.4.1930. שם אמי דיזי שלי, היא נולדה ב- 06.12.1932. שניהם נולדו בתוניסיה.

אני זוכר שבפעם הראשונה שבאתי לביקור בישראל היינו שישה אחים וההורים שלי. אני זוכר שזאת הייתה חוויה מצחיקה. היינו בישראל חודשיים ואני זוכר שהיה קשה עם עומס המזוודות. למרות זאת היה כיף ומצחיק.

גדלתי בפריז ולמדתי שם. תחילה גרנו בבניין קטן בפריז עם שני האחים שלי וההורים שלי, היה נחמד לגור שם. אני זוכר שאני והאחים שלי היינו מתחלקים בחדר במשחקים בכל. לא הייתה לנו בעיה להתחלק בדברים. כשאחותי הקטנה נולדה עברנו דירה לבית יותר גדול והבית נמצא מחוץ לפריז. ההורים שלי דיברו ביניהם תוניסאית וצרפתית. האחים והאחיות שלי ואני דיברנו בצרפתית בלבד.

מנהגים במשפחה

בימי שישי כולנו אוכלים ביחד ומספרים על השבוע שלנו כדי להיות כולנו ביחד ברגע משפחתי. בשבת המשפחה בני דודים/דודות היו באים אלינו לבית כדי להנות כולנו ביחד. אנחנו אוכלים כל מיני מאכלים תוניסאיים: קוסקוס תוניסאי, בולט, ניקיטוש – סוג של מרק עם עוף ופסטה מיוחדת בצורת עיגול.

אני הייתי משחק כדורגל, אהבתי מאוד כדורגל, שיחקתי פעם בקבוצת כדורגל. הייתי בחלוקת כבוד מספר 6, בזכות זה יכולתי להתאמן עם שחקנים מפורסמים של פעם. בילדותי גם היו פעמים שהייתי משחק בקלפים עם המשפחה שלי. כשהתבגרתי עסקתי במכירת רהיטים ואהבתי מאוד את המקצוע. התחלתי לעבוד בגיל 16 והפסקתי את העבודה כדי להתגייס לצבא. בגיל 21 חזרתי לעבוד עד גיל 40 ועכשיו אני בעל עסק. אין לי משהו מיוחד לספר חוץ מזה שנהניתי לעבוד במכירת הרהיטים.

הכרתי את בת זוגתי בשדה תעופה 'אורלי', הכרת אותה בזכות חבר משותף שהיה לנו והכיר בינינו, היינו בני 20. זה היה ממש כשסיימתי צבא. לאחר הכרות, אני והיא הלכנו לתיאטרון ושם הצעתי לה נישואין. כמובן, היא אמרה כן. יש לנו שני ילדים: הבכורה אליזה והקטן יותר – רודי. יש לנו שלושה נכדים: שתי בנות ובן אחד, טל ליאת ואהרון. טל וליאת הן הבנות של אליזה ואהרון הוא הבן של רודי. אנחנו חוגגים יחד ימי הולדת, בר/בת מצווה חגים ועוד הרבה אירועים.

הזוית האישית

טל הנכדה המתעדת: סבא יקר, תודה שסיפרת לי את סיפור החיים שלך, נהנתי להקשיב לך וללמוד עליך.

מילון

ניקיטוש
סוג של מרק עם עוף ופסטה מיוחדת בצורת עיגול - פתיתים תוצרת בית מהמטבח התוניסאי.

ציטוטים

”חשוב לשמור על המשפחה יחד“

הקשר הרב דורי