מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יוסף מספר לי…

ביליתי סוף שבוע אצל סבתא וסבא
סבי בתמונת תעודת זהות
סבא מספר על מהלך חייו

סבי נולד במרוקו בשנת 1948, שמו הוא יוסף אברג'יל , זהו שם מהתנ"ך. סבי הוא ילד שני מתוך שניים-עשר אחים. אמו נפטרה כשהיה בן כמה חודשים מתאונת עבודה. במרוקו, לפני שסבי עלה לארץ הם היו שש נפשות בבית עם ארבעה חדרים, בית זה היה עשוי מאבן. בילדותו סבא אהב מאוד לשכור אופניים ולרכב עליהם באזור הים, אבל הכי הוא אהב לשחק כדורגל. מרוב אהבתו לכדורגל סבי הלך למשחק כדורגל של נבחרת ברזיל ושם ראה שחקן מעולה בשם "פלה". באותה תקופה דאז היה עוני רב במרוקו עד כדי כך שלא היה כסף לקנות אפילו כדור, ולכן סבי ואחיו הגדול אלי הכינו כדור מגרביים ואפילו היו משחקים כדורגל עם פירות שונים כמו: תפוז ופירות עגולים.

את העלייה לארץ ישראל סבי עשה בגיל 13. הם הפליגו ממרוקו לאיטליה ומשם המשיכו לארץ ישראל. סבי שירת בצה"ל בגדוד שריון. סבי הכיר את סבתי אחרי הצבא, כך הם הכירו: סבתא ואחותה הלכו ערב אחד לים, שם הם הכירו ומפה לשם הם התחילו לדבר ולהכיר. סבי היה בכלל חבר של החבר של אחותה של סבתא, ובזכות קשר זה הם התקרבו יותר ויותר. כעבור בערך שנתיים כשסבתי הייתה בת 18 וחצי אחרי התיכון וכשסבי היה בן 24, הם נישאו בתאריך 6.3.1974. סבתי ילדה את בתה הבכורה (ימי) בתאריך:  25.2.1975.

כיום סבי הוא אבא לשלושה ילדים (אמי מבניהם) וסבא לשמונה נכדים. הוא עובד באולם אירועים בנתניה בניהול אחיו והם גרים בנתניה.

הזוית האישית

סבא: היה לי מאוד כיף לפגוש את מיכאלה ולספר לה על ילדותי ומאוד נהניתי מהתכנית.

הנכדה מיכאלה: היה לי מאוד כיף לפגוש את סבא, הסיפורים שלו היו מרתקים. מאוד נהניתי מהתכנית וללמוד על סבא.

מילון

דאז
בזמן ההוא, אז

פלה
אדסון ארנצִ'יס דוּ נסימנטוּ, הידוע בכינוי פֶּלֵה הוא כדורגלן עבר ברזילאי ששיחק בעמדות החלוץ והקשר ההתקפי ונחשב על ידי רבים לכדורגלן הטוב ביותר בכל הזמנים. פלה שיחק בהצלחה בברזיל משנות ה-50 עד שנות ה-70. להצלחתו, כמו גם ליכולות המשחק האישיות שלו ולסגנונו המרהיב, הייתה השפעה רבה על הכדורגל בברזיל ובעולם כולו במשך שנים רבות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשסבי היה בן כמה חודשים, אמו נהרגה מתאונת עבודה (שריפה)“

”מרוב אהבתו לכדורגל סבי הלך למשחק כדורגל של נבחרת ברזיל ושם ראה שחקן מעולה בשם פלה“

הקשר הרב דורי