מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מנחם כהן – המאסטר שף של המשפחה

סבא מנחם כיום
סבא מנחם בצעירותו
ציוני דרך בחיי סבא שלי

שמי הדר, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי אני מעלה אל מאגר המורשת של התכנית תיעוד של סבא שלי, אבא של אמי, מנחם כהן.

סבא מנחם נולד בשנת 1951 בעיר תטואן של מרוקו הספרדית. לפי מה שסבי יודע, אמו נולדה בברזיל ואביו במרוקו. עד גיל 4 חי בתטואן ועלה לארץ בגיל 5.

בית הספר הראשון שסבי למד בו היה בבית שמש, הוא נקרא 'שמשון'. לאחר מכן עבר לבית ספר אלייקים. סבי למד בבית ספר מקצועי שבו למד מסגרות והיה בתנועת הנוער "העובד והלומד". סבי היה בגדנ"ע והשתתף בצעדות של ארבעה ימים מבית שמש לירושלים, השתתפו בצעדות אנשים מכל רחבי הארץ.

בעת שירותו הצבאי, סבי היה בחטיבה 7 בגדוד שריון ושירת במשך שלוש שנים. הוא גם שירת במילואים במשך 24 שנים, עד גיל 45.

הקמת המשפחה

סבא הכיר את סבתי מהשכונה, הם גרו קרוב אחד לשני, ועם הזמן התקרבו עד שלבסוף החליטו להתחתן. יום חתונתם הייתה בסילבסטר (31.12) בשנת 1974. נולדו להם שלושה ילדים. אמי הבכורה נולדה בשנת 1976, אחיה הצעיר, דוד שלי, נולד בשנת 1980 ואחיהם  הקטן, גם הוא דוד שלי, נולד בשנת 1988. כל המשפחה חוגגת את יום נישואיהם של סבי וסבתי בתאריך 31.12. כמו כן כל המשפחה חוגגת יחדיו תאריכי ימי הולדת של כולם.

סבי יצא לפנסיה בגיל 67, אחרי שעבד בנשר הר טוב, זהו מפעל מלט, הוא עבד שם במשך 35 שנה.

אנחנו במשפחה שמונה נכדים שסבא וסבתא אוהבים אותנו מאוד, ואנחנו אותם. אנחנו אוהבים להיפגש יחדיו ולקיים מפגשים משפחתיים, בייחוד בימי שישי ובחגים, וכמובן, כאמוור, לחגוג יחדיו ימי הולדת ותאריכים חשובים במשפחה.

תחביביו של סבי הם טיפוח הגינה של הבית ובישול. בעינינו הוא מאסטר שף בבישול – מספר אחד במטבח!

סבי אומר שבזמנו לא היו טלפונים ומחשבים. רוב הזמן הוא וחבריו היו בחוץ, שיחקו משחקי חברה והרבו להיות עם חברים. המסר של סבא לדור העתיד הוא: לא להתעסק בניידים יותר מדי, אלא להתעסק יותר יותר בלימודים.

הזוית האישית

הדר: נהניתי לעבוד ולשמוע על עברו של סבי. אני רוצה לאחל לו המשך חיים מלאים בחוויות ובריאות איתנה. סבא מאחל לי הצלחה בלימודים והצלחה בכל אשר אפנה ואעשה בהווה ובעתיד.

מילון

גדנ"ע
ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי.

תטואן
תטואן (או טטואן) (ערבית تطوان - "תטואן"; צרפתית Tétouan; ספרדית Tetuán; בספרות היהודית גם תיטוואן) היא עיר במחוז טנג'יר-תטואן שבצפון מרוקו. עד שנת 1956 הייתה עיר הבירה של מרוקו הספרדית, מדינת החסות הספרדית ההיסטורית בצפונה של מרוקו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי