מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מוטי מליחי קבלן בנייה

סבא מוטי ואני
סבי בצעירותו
קורותיו בקצרה

שמי רומי מלחי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, סיפר לי סבי מוטי מליחי את סיפור משפחתו אותו תיעדנו יחד. הוריו של סבי עלו מתימן בגיל כשהיו בערך בגילאי 23-25, סבי נולד בישראל בשנת 1954 – בראש העין.

ילדותו של סבא שלי הייתה בראש העין. שם גדל ולמד.

בילדותו למדו עדיין בחדר

תמונה 1

בגיל הגיוס, התגייס לצבא ושרת בתל השומר. אחרי שהשתחרר מהצבא סבי עבד הרבה שנים בבורסת היהלומים עד שהייתה קריסה גדולה בענף זה. עם כל הקושי, סבי גידל חמישה ילדים ובנה בית למשפחתו. במהלך השנים סבי הלך ולמד להיות קבלן בניינים, הוא מאוד התפתח בעסקיו ובנה בניינים בכל רחבי המדינה.

 מאלבום התמונות של סבא בצעירותו

תמונה 2

מאלבומו של סבא  – תמונה משפחתית

תמונה 3

כיום לסבי יש שישה נכדים והוא עדיין ועדיין עוסק כקבלן.

הזוית האישית

רומי מליחי: למדתי מידע על סבי – שלא ידעתי קודם. למדתי על השירות הצבאי שלו, ועל התעסוקה שלו, ועל כך שבנה לבד את הבית שהוא גר בו היום. זה שימח אותו מאוד שאני מתעניינת בו.

מילון

.בורסת היהלומים הישראלית
בורסת היהלומים הישראלית היא חברה פרטית, בעלת אופי ציבורי, אשר מאגדת גורמים רבים העוסקים בענף היהלומים בישראל, לרבות יבואנים, יצואנים, מתווכים, סוחרים, בוקעים, מנקדים, ממיינים, מנסרים, מלטשים ומעבדים. בורסת היהלומים הישראלית היא מרכז סחר היהלומים הגולמיים הגדול והחשוב בעולם, כאשר למעלה מ-60 אחוז מהמחזור העולמי נעשה על ידה. ענף היהלומים מהווה כרבע מהייצוא של הייצור התעשייתי במדינת ישראל.

ציטוטים

”ילדותו של סבא שלי הייתה בראש העין. שם גדל ולמד.“

הקשר הרב דורי