מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מאיר – התגברות על הקשיים

סבא כיום
סבא שלי מאיר
סבא כדוגמא שלי להצלחה

שמי נועם דיבה, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את חייו של סבא שלי, מאיר דיבה.

סבא מאיר נולד בפתח תקווה למשפחה ענייה, וכבר בגיל 10 התחיל לפרנס את הבית. הוא בירך אנשים בצומת ועזר למשפחה. הם גרו בצריף קטן וחיו ממה שהיה, ולא היה הרבה. הם גרו ארבעה אחים בחדר אחד.

לאט לאט בעבודה מאומצת עם הזמן סבא חסך כסף ופתח מסעדה. ובכל זאת, עם כל הקשיים, הוא התפתח מהר מאד: הם פתחו מסעדה ליד צומת סגולה בשנת 1978. סבא שלי השתחרר מהצבא והתחתן עם סבתא שלי, אלגרה ספרדיה.

בשנת 1979 אבא שלי נולד, שמו משה דיבה. נולדו לאחר מכן עוד שני אחים: ורד ואשר. אבא שלי קיבל את התפקיד של שף במסעדה. המסעדה קיימת קרוב ל- 50 שנה. זהו העסק המשפחתי שלנו. אני ממש שמח שסבא שלי עבר הכל והתגבר על כל הקשיים.

אני רואה בסבא שלי דוגמא לחריצות, לעבודה קשה שיש שכר בצידה, ולהתגברות על כל הקשיים. מסבא אני לומד שבעזרת עבודה קשה ורצינית ניתן להגיע להישגים, גם אם נקודת הפתיחה שלנו בחיים נראית בתחילה מאתגרת.

הזוית האישית

נועם הנכד המתעד: נהניתי מאוד בתכנית הקשר הרב דורי. אני שמח שתיעדתי את סיפורו של סבי במאגר המורשת.

מילון

צומת סגולה
צומת סגולה הוא צומת מרכזי בצפון-מזרח פתח תקווה בסמוך למחלף ירקון. הצומת מקשר את אזור התעשייה סגולה עם אזור שכונות המגורים. הצומת מחבר בין כביש 40 ו-481 ומקשר בין הרחובות בן-ציון גליס, שהוא הרחוב הראשי באזור התעשייה, רחוב הירקונים, שסימונו בצומת מתחלף מכביש 40 לכיוון צפון לכביש 481 לכיוון דרום, ורחוב הנח"ל, שסימונו מהצומת לכיוון דרום הוא כביש 40. הצומת נקרא על שם אזור התעשייה סגולה הסמוך לו. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני רואה בסבא שלי דוגמא לחריצות, לעבודה קשה שיש שכר בצידה, ולהתגברות על כל הקשיים“

הקשר הרב דורי