מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יצחק נעים סגן אלוף

סבא יצחק ואני
סבא וסבתא שלי
סבא מספר לי על משפחתו ועל שרותו בצבא

שמי גיא ארמן אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי השנה ושמח להביא את סיפורו של סבא שלי.

סבא שלי, יצחק נעים נולד בתאריך 6 באוקטובר 1948 – שנת הכרזת העצמאות של מדינת ישראל. הוא נולד בעיר טריפולי שבלוב. הוא עלה עם אבא שלו שלום ואימא שלו, ברוריה, בשנת 1949.

תמונה מיוחדת השמורה עמי, צולמה במחנה העולים, מחנה ישראל. בתמונה אבי מחזיק בי, אימא שלי ליד אבי. למטה – שתי הבנות, הן בנות דודות שהיגיעו לארץ כבר בשנת 1929, מחזיקותאת אחי רפי, שרק נולד!

תמונה משפחתית – בזרועות אבי

תמונה 1

עם עלייתם לישראל, בהתחלה הם גרו כמה שנים במחנה עולים, כמו כל העולים החדשים שהגיעו לישראל בשנות קום המדינה. לאחר כמה שנים הם עברו לגור ביהוד.

סבא רבא שלי, נקרא שלום. הוא היה פעיל עליה ב' ועזר להרבה יהודים לעלות לארץ מלוב. גם סבא וגם סבתא שלי גרו  עם הוריהם ביהוד, שם עברה עליהם ילדותם ונעוריהם, שם למדו והתחנכו ושם גם נפגשו והפכו לחברים עד שהתחתנו. גם לאחר חתונתם הם נשארו לגור ביהוד ובמהלך השנים, נולדו להם שלושה ילדים: ברוריה אימא שלי, שלום דוד שלי ומיטלי דודה של.

 ביום נישואי סבא וסבתא

תמונה 2

סבא שלי, יצחק, עם סיום לימודיו התגייס לצבא לשירות סדיר והמשיך במסלול השרות הצבאי בצבא קבע. הוא שרת בצבא 22 שנים והשתחרר בדרגת סגן אלוף.

לסבא איציק ולסבתא אתי, זכרונה לברכה יש עשרה נכדים.

 סבא יצחק וסבתא ז"ל

תמונה 3

סבא שלי הבטיח לכתוב ספר על קורות החיים בארץ והחליט לקרוא לו סיפורים שרציתי לספר לילדי ונכדיי. אני הבטחתי לעזור לכתוב את הסיפור…

 תמונה משפחתית מהאלבום של סבא

תמונה 4

סבא ואני נפגשים כל יום רביעי אוכלים יחד ומבלים. אני אוהב לבלות עם סבא. אני קורא לו "סובא מלכנו" אנחנו נוסעים יחד כל המשפחה כל חג פורים לאילת ונהנים מאוד זו מסורת של 12 שנים.

הזוית האישית

הנכד גיא: בפעילות של הקשר הרב דורי הרגשתי שאני מתקרב יותר לסבא ולסיפור המשפחתי שלנו

מילון

צבא קבע
צבא קבע הוא חלקו המקצועי הקבוע של הצבא, המורכב מקצינים ונגדים שזו היא עבודתם הקבועה. השירות בצבא מבוסס על חוזה במסגרתו מתחייב החייל על תקופת שירות (הניתנת להארכה) תמורתה משולמת לו משכורת. אנשי צבא הקבע אינם משתחררים בעת שלום, מקיימים את הגוף היציב של הצבא, משמרים את מקצועיותו ומתכננים את עתידו בהיבטי תכנון אסטרטגי, לוגיסטיקה (רכש, הצטיידות ותחזוקה), תכנון וביצוע אימונים, כוננות לגיוס מילואים בעת חירום, שימור ידע וכדומה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”סבא שלי הבטיח לכתוב ספר על קורות החיים בארץ והחליט לקרוא לו סיפורים שרציתי לספר לילדי ונכדיי.“

הקשר הרב דורי