מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יוסי ישראלי – דוגמא אישית ליזמות

סבא ואני על טרקטור ייחד עם בן דודי אורי
סבא שלי באירוע
בונה העסקים

שמי איתי, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מעלה סיפור תיעוד אל מאגר המורשת של התכנית.

סבי עלה לארץ בגיל 13 ונשלח לקיבוץ בית אלפא. הוא התחנך שם עד גיל 18. "בֵּית אַלְפָא הוא קיבוץ מזרם הקיבוץ הארצי, קיבוץ א' של השומר הצעיר. מיקומו במזרח עמק יזרעאל בעמק חרוד לרגלי הגלבוע ליד גן השלושה ("הסח'נה"), ובסמיכות לכביש 71 (בית שאן – עפולה). הקיבוץ ממוקם בגובה של כ-73 מטר מתחת לפני הים. הקיבוץ הוקם על ידי בוגרי תנועת הנוער השומר הצעיר, ברובם מגליציה, ששהו כפליטים בווינה בזמן מלחמת העולם הראשונה ושם התוודעו לתנועה. במהלך 1920 עלו לארץ בוגרי התנועה. אחרי תקופת הכשרה בעבודות חלוציות, סמוך לנהלל ובמחנה ליד גבע, הקיבוץ עלה על הקרקע ב-4 בנובמבר 1922, י"ג חשון תרפ"ג. בבית אלפא חיו ויצרו במהלך השנים אנשי ונשות תרבות רבים, והקיבוץ עצמו זכה לאזכורים שונים ביצירות מגוונות. המוכר מכולם הוא שיר העמק של נתן אלתרמן (לחן: דניאל סמבורסקי), שנכתב ב-1934 ומוכר בשורה החוזרת "מבית אלפא עד נהלל". (ויקיפדיה)

סבא התגייס לצבא אל חיל השריון, כשהשתחרר התחיל למכור מוצרי נייר וניקיון בטנדר קטן. עם חלוף השנים פתח מכולת בקריית ביאליק, שם עבד ביחד עם הוריו. במקביל החל ללמוד כימיה ורקח חומרי ניקוי. הוא הקים עסק נוסף של יצור ושיווק חומרי ניקוי בסיטונאות.

עם השנים העסק התפתח גם לשיווק מוצרי מזון והפך לחברה המובילה בצפון. כשהוריו נפטרו נסגרה המכולת.

סבתי נכנסה לעסק בשנות ה 80 כמנהלת חשבונות. אמי סיימה את לימודי ראית החשבון ונכנסה לעסק בשנת 2005. דודתי סיימה את לימודי  המשפטים וגם היא נכנסה לעסק ב 2009. העסק נקרא על שם סבי – "המפיץ יוסי ישראלי בע"מ" ומתנהל עד היום על ידי משפחתי.

אני גאה בסבא שלי, אני רואה בו יזם ואיש עסקים שמהווה דוגמא אישית לבניית עסק מצליח. את העסק שלו הוא בנה לבד בשתי ידיים. עוד אני גאה בכך שכל המשפחה עובדת בעסק המשפחתי, כך סבא מספק פרנסה לכולם והמשפחה מתחזקת. משפחתי מהווה דוגמא ליזמות אישית משגשגת, לפירותיה של עבודה קשה אך משתלמת. אני משתדל ללמוד ממנו מה שאני יכול, יש הרבה מה ללמוד ממנו.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בבית הספר אורט ביאליק בקריית ביאליק, התשפ"ב 2022, בהנחיית המורות המובילות אורנה צוקר וסטלה דנון.

מילון

כימיה
כִימְיָה (מיוונית: Χημια) היא ענף במדעי הטבע העוסק בהרכב החומר, מבנהו, תכונותיו והשינויים החלים בו במהלך אינטראקציה עם חומר אחר. ניתן לכנות את הכימיה כ"מדע מרכזי", כיוון שהיא מספקת את העקרונות הבסיסיים העומדים מאחורי תחומי ידע אחרים במדעי הטבע, כגון אסטרונומיה, הנדסת חומרים, ביולוגיה וגאולוגיה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני גאה בסבא שלי, אני רואה בו יזם ואיש עסקים שמהווה דוגמא אישית לבניית עסק“

הקשר הרב דורי