מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא יהושע מזרחי מספר לאיתמר על חייו

סבא ואיתמר בארוחת יום שישי
סבי וסבתי באירוע בצעירותם
סבא היה כדורגלן, לוחם, איש מסחר, והיום - בשלן

יהושע מזרחי נולד בתאריך ה-31 לדצמבר בשנת 1949. הוא נולד בישראל, בעיר יפו. הוא נקרא יהושע על שם סבא שלו. לאביו קראו חיים והוא ממוצא טורקי. לאמו קראו מזל וגם היא ממוצא טורקי

ילדות

סבא גדל בעיר יפו ליד הים, הם היו הולכים לדוג הרבה. הוא למד בבית הספר רש"י בגבעת עלייה ביפו. גם בית הספר היה מקורב אל הים. בגיל 10 סבי עבר לפנימיה בשם נווה הדסה. הוא עבר לפנימיה מכיוון שבשכונת מגוריו היה הרבה פשע והוריו רצו להרחיקו מן הסביבה הזו. סבי היה נער שובב מאוד, הוא היה בורח מהבית ספר בשביל ללכת אל הים ובגיל 10 מנהל בית הספר תפס אותו בורח מן השיעור. הוא משך לו באוזן עד לכאבים חזקים, בתגובה סבא זרק לו אבן על הראש. בפנימיה סבי היה משחק כדורגל עם חבריו דוד, משה, צח, יונתן ודביר.

שירות צבאי

סבי היה לוחם בחיל השריון. הוא לחם במלחמת ההתשה ובמלחמת יום כיפור. במלחמת יום הכיפורים בחציית התעלה סבי נפצע מרסיסים של פצצה שהטיל מטוס קרב מצרי. הוא פונה לתאג"ד ברפידים במהירות רבה. לאחר עשר שעות שבהן טופל בתאג"ד, הוא פונה עם מטוס לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

עיסוק

למחייתו סבי עבד במסחר של פירות וירקות למסעדות גדולות כמו מפגש הסטייק, מי ומי, ,צהלה 206 וגשר הירקון. לסבי הייתה גם בסטה של פירות וירקות בשוק גן תמר. הוא עבד כספק במשך 40 שנה.

תחביבים

התחביב של סבי היה משחק כדורגל. הוא שיחק בקבוצה מכבי יפו והיה שוער בקבוצת הנוער. הוא היה מתאמן לפחות ארבע פעמים בשבוע, כ-2-3 שעות אימון כל פעם.

כיום סבי בפנסיה, יש לו ארבעה ילדים ושמונה נכדים. הוא אוהב שהנכדים באים לבקר, אנחנו נהנים לצחוק ולשחק זה עם זה. יתר על כן, הוא נהדר בבישול ואוהב מאוד לצפות במשחקי כדורגל – בעיקר קבוצת הכדורגל הישראלית "מכבי תל אביב".

הזוית האישית

איתמר הנכד המתעד: מאוד נהניתי במפגש עם סבא שלי, זה איחד בינינו הרבה ועכשיו שנינו מעריכים הרבה יותר את הזמן שלנו ביחד. למדתי שהחיים שלו היו מרתקים ומלאים בהרבה דברים קשים שהוא עבר. שמחתי להכיר אותו אפילו יותר ממה שהכרתי. לפי דעתי הוא היה אמיץ מאוד ובעל יכולות מנטליות גבוהות. לסיכום, אני שמח שהייתה לי האופציה להכיר אותו מקרוב כל כך.

סבא יהושע: נהניתי לעבוד ולספר לנכדי על חוויותיי בחיים ואני שמח שקיבלתי את האופציה.

מילון

תאגד
תחנת איסוף גדודית היא מחלקה בגדוד צה"לי, שאחראית על הטיפול הרפואי בגדוד, בשגרה ובקרב. לעיתים, מחלקת רפואה הבנויה באותה צורה בחטיבה או אפילו באוגדה, מכונה גם היא תאג"ד.

ציטוטים

”תמיד חשוב להמשיך להסתכל קדימה ולהאמין בעצמך“

הקשר הרב דורי