מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא זהר רופא נשים בכיר

סבא שלי ואני בטיול
סבא שלי כילד בפורים
כל יום הוא מיוחד ואחר. אתה זוכה לעזור לזוגות להביא ילדים לעולם

שמי מיקה, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי זהר נחום. סבא שלי, זהר, הוא רופא נשים בכיר. כך הוא מספר לי:

"למדתי בבית הספר לרפואה בטכניון בחיפה. הלימודים נמשכו שש שנים ועבדתי שנה נוספת כסטאז' בבית חולים בני ציון בחיפה. בזמן הלימודים עבדתי במעבדת שינה כדי לממן את הלימודים. בחרתי בתפקיד הזה כי הנושא הזה מעניין אותי, אני אוהב ללמד ולחקור.

לאחר הלימודים, התחלתי לעבוד בבית חולים העמק. התפקיד הראשון היה להיות אחראי המרפאה לסיבוכי הריון והמרפאה לסכרת בהריון. כיום אני מנהל המחלקה. קיבלתי את התפקיד לאחר שאחראי המחלקה הקודם נסע לארצות הברית ואני נבחרתי לתפקיד במקומו.

התפקיד שלי כולל תחומים רבים: ללמד סטודנטים לרפואה ומתמחים ברפואת נשים את התחום. טיפול  בנשים עם סיבוכי הריון, הדרכת סטודנטים ומתמחים ועריכת מחקרים. לימדתי עשרות של רופאים. כעשרה מהם מנהלים של מרפאות ומחלקות של סיבוכי הריון באזור כיום.

התפקיד שלי מאוד מעניין, כי כל יום הוא מיוחד ואחר. אתה זוכה לעזור לזוגות להביא ילדים לעולם.

על מנהיגות

להיות מנהיג זו אחריות גדולה: לדאוג לאנשים שאתה מנהיג. אני נהנה מאד להוביל ולהנהיג ומאמין שיש לי את הידע המתאים, הניסיון בתחום והיכולת להנהיג את הצוות.

אני בהחלט רוצה שאת, מיקה, תהיי מנהיגה, אבל מהסוג שאת תבחרי. ניתן להנהיג בכל כך הרבה דרכים ואופנים – רק את תבחרי מה נכון לך.

הזוית האישית

מיקה: היה לי כיף לעבוד עם סבא ולמדתי עליו הרבה דברים חדשים שלא ידעתי.

מילון

סכרת
סכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת בריכוז גבוה של גלוקוז בדם. סווגה בעבר כסוכרת שאיננה תלויה באינסולין, כוללת את רוב מקרי הסכרת בהריון.

ציטוטים

”להיות מנהיג זו אחריות גדולה לדאוג לאנשים שאתה מנהיג“

הקשר הרב דורי