מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא וסיליי טריפקין מהווה מודל לחיקוי עבורי

סבא עם סבתא
סבא בצעירותו
סיפור חיים וציוני דרך מרכזיים

שמי דימה מסלניקוב ובחרתי בדמותו של סבא וסיליי טריפקין שאתאר ואתעד את סיפור חייו. בחרתי בסבא כי אני מאוד אוהב אותו. כיום סבא בן 70 והוא עכשיו לא עובד, הוא בפנסיה. הוא גר ברוסיה ברפובליקה של מארי אל בעיר קוזמודמיאנסק.

סבא נולד ב-18 בספטמבר 1952 ברוסיה, ברפובליקה של מארי אל בכפר ינדושבו. הייתה לו אחות גדולה בשם ליובה, אחות צעירה בשם מאשה, ואח צעיר ששמו סלבה. אבא של סבא עבר את כל המלחמה. לאחר המלחמה עבד כאגרונום. אימא של סבא עבדה בחווה קיבוצית. מילדותו המוקדמת, סבא עזר להוריו בעבודות הבית.

בבית הספר היסודי מכיתות א' עד ד' הוא למד היטב והשקיע בלימודיו. מכיתה ה' עד ח' הוא לא השקיע בלימודיו. בכיתה ט' הוא הבין שהלימוד חשוב מאוד לחיים והתחיל ללמוד הרבה יותר טוב ולהשקיע.  בבית הספר הוא אהב מקצועות הפיזיקה, אלגברה, גיאומטריה והיסטוריה. בזמנו הפנוי הוא שיחק הרבה כדורגל עם חבריו ובילה הרבה זמן בחוץ. היו מעט אפשרויות למלא את שעות הפנאי בזמנו. למשפחה היו מעט אמצעים וההורים לא יכלו להרשות לעצמם לקנות ממתקים. סבא אמר שהוא מאוד אהב סוכר בילדותו הוא החליף לו את הממתקים שהוריו לא יכלו להרשות לעצמם לקנות לו.

בסיום לימודי התיכון, סבא נכנס לבית הספר הצבאי לנ.מ באורנבורג. בין השנים 1970 – 1974 למד בבית ספר צבאי. הוא סיים את לימודיו בהצטיינות והפך לסגן. הוא שירת בטרנס-בייקליה ולאחר שלוש שנים קיבל דרגת סגן בכיר. ב-1982 נשלח לשרת בצ'כוסלובקיה, שם הפך לקפטן. ב-1987 עבר לשרת באוקראינה וב-1993 הפך לרב סרן. סבא היה בצבא 25 שנה. הוא שירת בכוחות נ.מ וראה ערים רבות.

סבא בעת שירותו הצבאי

תמונה 1

בשנת 1995 פרש כאיש צבא ויצא לפנסיה. אך הוא לא ישב בבית, הוא רצה להמשיך לעבוד. הוא נסע לרוסיה וקיבל עבודה כראש אבטחה במפעל ועבד שם עוד 25 שנים.

סבא הקים משפחה ב-1979. אחותו הצעירה מאשה הכירה לו את אשתו לעתיד. מאשה עבדה במפעל לבגדים, עבדה איתה חברה בשם ליובה, שלאחר זמן מה הפכה לאשתו ולסבתא שלי. הם נישאו ב-22 בפברואר 1979. ב-14 באוקטובר 1980 נולדה בתם לנה – זאת אימא שלי. סבי וסבתי נשואים 44 שנים ובכל שנה הם חוגגים את יום נישואיהם.

כיום סבא שלי מנהל אורח חיים פעיל, והתחביבים העיקריים שלו הם דיג וכדורגל. הוא משתתף בתחרויות דיג בחורף ותמיד זוכה בפרסים. הוא ממשיך לשחק כדורגל עם חברים ומחזיק באליפויות כדורגל בעירו. סבא שלי הוא אדם מאוד חיובי, אף פעם לא מתלונן על שום דבר, אפילו כשהוא מרגיש רע. הוא עבר אירוע מוחי לאחרונה אבל התגבר על כך.

כשהייתי קטן וגרתי ברוסיה נהגתי לבלות זמן רב עם סבי. הוא לימד אותי לרכוב על אופניים ולדוג. גם אני מאוד אוהב לדוג. לסבא ולי יש את הסודות שלנו, הוא תמיד מבין אותי ועוזר לי. אפילו שעכשיו אנו רחוקים זה מזה ורק לעתים רחוקות אנו רואים אחד את השני, אנו מקפידים לשוחח בטלפון על בסיס יומי.

אני מתגעגע לסבא מאוד. סבא מהווה מודל לחיקוי עבורי. לאחרונה מלאו לו 70 שנה ולעתים קרובות הוא נוהג לומר: "זכור את השורשים שלך ואל תשכח מי אתה, תמיד תהיה ישר והוגן!"

הזוית האישית

דימה הנכד המתעד: כשהתקשרתי לסבא כדי שיספר לי ויתן לי מידע עבור סיפור התיעוד של תכנית הקשר הרב דורי, הוא שמח לספר על ילדותו, גם אני נהניתי לשמוע על ילדותו ולדעת עוד מידע על סבא. כשאימא סיפרה לי עוד מידע על סבא הופתעתי, והתחדשו לי המון דברים חדשים על חייו של סבא.

מילון

אגרונום
אגרונומיה היא תורת החקלאות. האגרונומיה עוסקת ב: גידול ירקות ופירות, מיון ואפיון סוגי קרקע לגידולים חקלאיים, הגנת הצומח, הגדרת צורכיהם של גידולים וחיות המשק והשיטות לסיפוק צרכים אלו, שיטות להשבחה של גידולים ולהגברת כמות התוצרת (הנדסה גנטית, למשל), מאפיינים כלכליים וחברתיים של החקלאות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”זכור את השורשים שלך ואל תשכח מי אתה, תמיד תהיה ישר והוגן!“

הקשר הרב דורי