מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא הרצל גבאי מספר את סיפור חייו

סבא הרצל
סבא שלי הרצל
סיפורו של סבא הרצל גבאי

שמי יגאל שריקי אני השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי במסגרת התוכנית בחרתי לתעד את סיפורו של סבא שלי הרצל גבאי, ממנו שמעתי את סיפורו.

סבא הרצל מספר

שמי הרצל גבאי, נולדתי בתאריך 16.3.55 בראשון לציון להורים עולים חדשים מעירק. אני הבן ה -11 מתוך 12אחים. נולדתי בשנת 1955, אח תאום לדויד. קראו לנו בשמות הרצל ודויד, נקראנו על שמם של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון וחוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל. אימא שלי, פרחה גבאי, קיבלה מענק שי על כך שנתנה לנו את שמנו.

גדלנו במעברה בשכונת נחלת יהודה שקיימת עד היום. שם משפחתנו ״גבאי״ הוא לא השם המקורי איתו היגעו הורי, פרחה וג׳רג׳י גבאי, לארץ. במקור שם המשפחה היה ״משה״, אבל כאשר הם עלו לארץ ישראל, שאלו את אבא שלי מה שם משפחתו? אבי לא הבין את מה שהם אמרו לו, כי הוא לא הבין את השפה העברית, לכן מי שתירגם את הנאמר שאל אותו בעירקית ״מה היה המקצוע של אביך?״ ואבי ענה גבאי בבית הכנסת, לכן השאירו לו את השם משפחה ״גבאי״.

אני ואח התאום נולדנו בישראל. כשהגיע גיל הגוס, התגייסתי לצבא ושירתי כנהג משאית. הובלתי טנקים ופצצות, לחמתי במלחמת ״יום הכיפורים״ ובמלחמת ״שלום הגליל״. באותה התקופה הכרתי את אשתי שתחיה, שושנה ‏גבאי. כשסיימתי את השירות הצבאי ‏נשאתי אותה לאישה.

את שושנה הכרתי דרך האחיין שלי, צביקה, בנה של אחותי הגדולה שהיה גדול ממני. הוא יצא עם חברה שלה, בשם לאה והם הכירו בינינו וזאת הייתה אהבה ממבט ראשון. שושנה התגוררה במושב פורת, והיא בת שישית מתוך שמונה ילדים. הם משפחה דתית והוריה היו עולים חדשים שעלו לארץ מלוב.

הקשר בינינו הוביל לנישואים, במהלך השנים נולדו לנו ארבעה ילדים. כיום יש לי מילדיי אחד עשר נכדים ואני פנסיונר.

סבי הרצל גבאי

תמונה 1

הזוית האישית

יגאל שריקי: השתתפתי השנה בתוכנית הקשר הרב דורי במסגרת התוכנית בחרתי לתעד את סיפורו של סבא שלי הרצל גבאי.

מילון

בנימין זאב הרצל
בנימין זאב תאודור הרצל (בגרמנית: Theodor Herzl; בהונגרית: Herzl Tivadar; י' באייר ה'תר"ך, 2 במאי 1860 – כ' בתמוז ה'תרס"ד, 3 ביולי 1904) היה עיתונאי, משפטן, סופר, מחזאי ומדינאי יהודי; מפתח רעיון הציונות המדינית ומייסד הציונות כתנועה לאומית-מדינית ממוסדת בתנועה הציונית, ואחר כך בציבוריות היהודית ביישוב בארץ ישראל וברחבי העולם, וכן בספרות, ביצירה ובמחקר. בשל פועלו הציוני נהוג לכנות את הרצל "חוזה המדינה". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נקראנו על שמם של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון וחוזה מדינת היהודים, בנימין זאב הרצל.“

הקשר הרב דורי