מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דניאל מספר על חייו בקיבוץ

אני וסבא כיום
תוכנית הקשר הרב דורי
תחנות בחייו של סבא

שמי דניאל קמפי נולדתי בתאריך 29.7.1949 בישראל ברחובות.

אמא שלי נולדה בגרמניה, ועלתה בשנת 1939לארץ, בעקבות רדיפת היהודים בגרמניה. לאמא שלי קוראים שושנה, לאבא שלי קוראים שאול .הוא נולד באיטליה ועלה לישראל ביחד עם אחי.

בילדותי למדתי בקיבוץ גבעת ברנר. בית הילדים היה גם בית הספר אז למדנו בבית ילדים. אהבתי לשמוע הרבה מוזיקה קלאסית, בשעות הפנאי היינו בבית ילדים, ושם עשינו פעילויות, ושיחקנו בכל משחקי הילדות. עם כל הילדים בכיתה שלי. שמרתי על קשר עם חבריי הילדות ויש לנו קבוצת ווטסאפ עם כל הילדים שהיו איתי בכיתה.

בנערותי הייתי חבר בתנועת נוער. לחברת הנוער קראו אייל. השתתפתי בכל המשחקים בתנועת הנוער כמו א"ש לילה ושירים ליד המדורה.

בחופש הגדול הייתי אצל אחותי רותי, למשך חודש אחד, ובחודש השני אחי שהה אצל רותי.

החג האהוב עליי הוא יום העצמאות. מכיוון שלמחרת יום העצמאות היו תחרויות ספורט נגד כל הכיתות, והמאכל האהוב עליי בילדותי היה סטייק.

התגייסתי לצבא ב1967 ושירתי ביחידה הנקראת סיירת גולני. היו לנו הרבה פעולות בעורף האויב, והייתי גם בתוך לבנון וירדן ובירדן. הייתי רובאי. השירות שלי היה קצר עקב הפציעה בירדן.

בצעירותי הייתי נגר. בהמשך הייתי מנהל חקלאי וגידלתי כותנה. ואחר כך הייתי מנהל מדגרת היענים בקיבוץ האון, למשך עשר שנים. עד היום אני עובד בבננות בקיבוץ האון. את תחום ההדגרה למדתי באיטליה, וגם באוניברסיטת תל אביב.

את זוגתי הכרתי בגבעת ברנר היא באה לאולפן ללמוד עברית, ושם הכרתי אותה, ועד היום אני איתה, ואנחנו נשואים  כבר חמישים ואחת שנה. יש לי שלושה ילדים, נאווה הבכורה נולדה בגבעת ברנר. אחר כך יניב שנולד גם הוא בגבעת ברנר. בהאון נולדה הבת השלישית דקלה.

בזמן הפנאי שלי אני אוהב לעשות תשחצים וסודוקו. התחביבים שלי זה אוספים של בולים, ומטבעות מכל העולם. התחלתי לאסוף בולים כשהייתי ילד קטן, והיינו מנויים על השרות הבולאי. קבלנו כל בול חדש שיצא, וכך גדל האוסף שלנו. בעתיד, אני מקווה להירשם לחוג ציור ולצייר. כיום אני מממש את התחביבים שלי בעיקר בסוף השבוע.

הזווית האישית

נועם: אני מאוד נהניתי לשמוע מסבא שלי על ההיסטוריה שלו, והתוכנית יצרה קשר טוב בנינו .

מילון

רובאי
הוא סוג של חייל ביחידת חיל רגלים קלות שנקראו יחידות רובאים. ויקיפדיה

ציטוטים

”התגייסתי לצבא ב1967 ושירתי ביחידה הנקראת סיירת גולני. היה לנו הרבה פעולות בעורף האויב והייתי גם בתוך לבנון וירדן ובירדן“

הקשר הרב דורי