מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דב ברקוביץ הגשים את חלומותיו

סבא ויהלי בבית של סבא
סבא דב בטייסת
טכנאי מטוסי F16 ובעל משפחה

שמי דב ברקוביץ, נולדתי בשנת 1962 בשכונת פלורנטין בתל אביב. אהבתי מגיל קטן מטוסים, הייתי מרכיב כל מיני סוגי מטוסים מפלסטיק היה לי אוסף.

למדתי בבית הספר אחד העם בתל אביב במשך שנים. בבית הספר התיכון למדתי בבית הספר הולץ בתל אביב במגמת תעופה. כנגד כל הסיכויים סיימתי את לימודיי, למרות שלא המליצו עלי ללמוד במגמה זו ולא ויתרתי ועקשנותי הצליחה.

התגייסתי לצבא ושירתי בחיל האוויר בתפקיד טכנאי מטוסי f-16, זהו תפקיד מאד אחראי הכולל חתימה על מטוסים לפני טיסה וקשר רציף עם הטייסים והמפקדים. לאחר השחרור משירות צבאי עבדתי בחברת ארקיע במשך שלוש שנים. חזרתי לשירות קבע בתפקיד ראש צוות שאחראי על צוות קרקע בטייסת ומ״ע הדרכה.

לאחר השחרור עזבתי את התעופה ועברתי לתחום האופנה שבו אני עוסק עד היום, גם זה תחום שעניין אותי. בנוסף, מאוד רציתי משפחה מגיל צעיר, דבר שהתגשם, כיום יש לי שני ילדים ושלוש נכדות.

הזוית האישית

יהלי הנכדה המתעדת: היה לי ממש כיף שסבא בא במסגרת תכנית הקשר הרב דורי  וסיפר את סיפורו שלא הכרתי. אני שמחה בשבילו החלומותיו הוגשמו.

מילון

טייסת
טייסת היא יחידה בסיסית בחילות האוויר בעולם. בדרך-כלל מדובר ביחידה המפעילה כלי טיס, אך גם יחידות המפעילות נשק אחר, כגון טילים, ואף יחידות מנהלה שונות, נקראות "טייסת". בראש טייסת עומד קצין בדרגת סגן-אלוף. טייסת טיסה מכילה לרוב 12 עד 24 מטוסים או מסוקים, בהתאם לסוג כלי התעופה ולמנהגי החיל המסוים. במרבית המקרים טייסת מכילה מטוסים, מסוקים או טילים מאותו הדגם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כנגד כל הסיכויים סיימתי את לימודיי, למרות שלא המליצו עלי ללמוד במגמה זו ולא ויתרתי ועקשנותי הצליחה“

הקשר הרב דורי