מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא גולדי

אני וסבא ישראל במוזיאון "אנו"
סבא ישראל עם הוריו ואחותו
סיפורו של סבא ישראל

סבא ישראל גולדברג הוא יליד הארץ. אימא של סבא גם היא צברית והיא נולדה בתל אביב בשנת 1937 בחודש דצמבר ואבא של סבא נולד בוורשה, פולין בשנת 1921.

סבא ישראל נולד בשנת 1952 בתאריך ה-8 בדצמבר בפתח תקווה בבית חולים "בלינסון".

 סבא בילדותו

תמונה 1

 

כשהוא נולד הייתה תקופה של צנע (חילקו אוכל בצורה מוגבלת לכל משפחה). בילדותו שיחק מחבואים עלה על עץ ונפל על הראש וקיבל זעזוע מוח, ופינו אותו לבית חולים והוא אהב לפרק ולבנות משחקים מחדש.

בילדותו הוא היה חניך בצופים, בכיתה ד' הוא היה שוער נבחרת הכדורגל של בית ספר "יהלום". לסבא היה כלב פודל לבן וחמוד שהיה מטפל בו וקשור אליו מאד עד שיום אחד הוא ברח ונעלם ויותר לא חזר אליו.

 בילדותו

תמונה 2

תקופת הנעורים

בצעירותו היה סבא מדריך בצופים והוא אהב לבנות מטוסים מקרטון. סבא השתתף בשתי מלחמות, הראשונה הייתה: מלחמת יום הכיפורים והשנייה הייתה מלחמת לבנון. סבא היה בחיל האוויר ושירת בבסיס חיל האוויר חצרים.

בילדותו היו הוא וחבריו בונים לעצמם משחקים כי לא היה להורים שלהם מספיק כסף לקנות לילדים משחקים בחנות.והיום לילדים יש משחקי מחשב שונים ומשונים.

סבא מספר: "אחרי סיום השירות הצבאי התקבלתי לעבודה בתעשייה האווירית בתור מכונאי מטוסי נוסעים ומשם התקדמתי עד תפקיד ראש מחלקה ומבקר איכות עם רישיון תעופה לחתימה לכשרות ואחרי ארבעים וחמש שנה בגיל שישים ושבע פרשתי לגמלאות ולחיים הטובים והשלווים.

הפעילות האהובה עלי היא בעיקר טיולים ברחבי ארץ ישראל במסגרת אגודת הגמלאים של תעשיה אווירית. הסדרה האהובה עלי היא תעופה בחקירה

ההיכרות עם סבתא אירית

הכרתי את אירית אשתי בתנועת הצופים שם היינו שנינו מדריכים. יש ברשותי מכתבים שהיתי שולח לחברתי שהיום היא אשתי בתקופת הצבא כמו כן יש ברשותי את אות מלחמת השחרור של אבא שלי.

תקופת הקורונה

סבא מספר: "בתקופת הקורונה השתדלנו המבוגרים לשמור על עצמנו מכל משמר בעיקר ללכת עם מסכות ולא להיות במקומות הומי אדם."

מקור השם גולדי

הכינוי של סבא בקרב חברים ומשפחה הוא סבא גולדי. הסיבה היא שזה קיצור של שם המשפחה שלו גולדברג.

הביקור במוזיאון

בשנת 2022 סבא הצטרף אליי לביקור במוזיאון והיה ממש כיף. ראינו והקשבנו לסיפורים על העם היהודי וההיסטוריה של היהודים ומה שמשותף לעם היהודי בכל העולם. מאד נהנתי מהבילוי המשותף. השנה סבא לא יכל להגיע ולכן אימא הצטרפה וזו הייתה חוויה שונה אך מיוחדת.

 סיור במוזיאון אנו

תמונה 3

הזוית האישית

אביב: בשנת סבא הצטרף אליי לביקור במוזיאון והיה ממש כיף ראינו והקשבנו לסיפורים על העם היהודי וההיסטוריה של היהודים ומה שמשותף לעם היהודי בכל העולם מאד נהנתי מהבילוי המשותף השנה סבא לא יכל להגיע ולכן אימא הצטרפה וזו הייתה חוויה שונה אך מיוחדת

מילון

גולדי
שם כינוי שהודבק לסבא שלי בזמן שירותו בצבא וזה קיצור לשם משפחתו גולדברג וכינוי זה מלווה אותו עד היום הזה (16.2.23)

ציטוטים

”"אנחנו קונים לנו זמן ביחד." סבא ישראל “

הקשר הרב דורי