מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא בני זוהר המנהיג בונה ישוב

אני עם סבא וסבתא
סבא בעברו
הדמות של סבא, ומאיזה מנהיג הוא שאב השראה

שמי עידו, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד סיפור מחייו של סבא שלי, בני זוהר, המשתתף בתכנית יחד איתי.

וכך סבא מספר: " שלום, שמי בני ואני נולדתי בשנת 1956 באיראן בעיר המדאן. "המדאן (בפרסית: همدان; בפרסית עתיקה בשם הַנְגְמַתַנַא ובמקרא בשם אַחְמְתָא) היא עיר במערב איראן ובירת הפרובינציה הקרויה על שמה. העיר שוכנת למרגלות הר אלוונד (אנ') בגובה 1,850 מטרים מעל פני הים כ-282 ק"מ דרום-מערבית לבירה טהראן. ע"פ מפקד האוכלוסין האחרון של איראן משנת 2016 אוכלוסיית העיר מנתה 554,406 בני אדם." (ויקיפדיה).

ברבות הימים, הייתי מנהיג של יישוב ברמת הגולן – גבעת יואב. הנהגתי בעיקר חקלאים. גייסתי אותם ליישוב חדש, כדי שיעזרו לבנות את היישוב. הנהגתי בסביבות עשרים אנשים. אהבתי להנהיג אנשים. בחרתי לעשות את זה כאתגר לעצמי.

אני עדיין מנהיג ביישוב שלי ואני חושב שהתכונה הכי בולטת אצלי כמנהיג זה יושרה. היום אני חושב שאני מנהיג טוב ואני אמשיך ככל יכלתי.

המנהיג שהוא ההשראה שלי זה אריק שרון. בעיני הוא היה גיבור. פגשתי אותו בעבר, הוא השפיע עליי בהתנהגות. התכונה שהכי בלטה בעיני אצל אריק שרון זה דוגמה אישית.

"אריאל (אריק) שרון (26 בפברואר 1928, ה' באדר תרפ"ח – 11 בינואר 2014, י' בשבט תשע"ד) היה ראש ממשלת ישראל ה-11 בין השנים 2001–2006, שר בממשלות ישראל, חבר הכנסת מטעם סיעת הליכוד, מייסד ויושב ראש מפלגת קדימה. לפני כניסתו לחיים הפוליטיים היה שרון מפקד חטיבת הצנחנים, מקים יחידה 101 ונודע בפעולות התגמול שעליהן פיקד וכמי שהכריע את הטרור ברצועת עזה בתחילת שנות ה-70 כאלוף פיקוד הדרום. במלחמת יום הכיפורים חצה עם אוגדתו את תעלת סואץ והביא למפנה העיקרי בחזית הדרום.

היה ממייסדי מפלגת הליכוד, שחרתה על דגלה את חזון ארץ ישראל השלמה. במשך שלושים שנות פעילותו הפוליטית בלט בגישתו התקיפה למלחמה בטרור ובתמיכתו במפעל ההתנחלויות, ואף כונה "אבי ההתנחלויות". כשר הביטחון הוביל את צה"ל למלחמת לבנון הראשונה, וכראש הממשלה הוביל במרץ 2002 את ישראל למבצע חומת מגן. בשנת 2003, לאחר שנבחר בשנית לראשות הממשלה, חל מפנה בעמדותיו: הוא הכריז על תוכנית ההתנתקות, ובאוגוסט 2005 פינה את כל ההתנחלויות מרצועת עזה וכן ארבע התנחלויות בצפון השומרון. בנובמבר אותה שנה פרש מהליכוד והקים את מפלגת קדימה." (ויקיפדיה)

הזוית האישית

עידו הנכד המתעד: נהניתי להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא. למדתי שכיף להנהיג אנשים, מי שיש לו את התכונות המתאימות. סבא גם הוא נהנה, ואיחל שנוכל לשבת יחד עוד הרבה וללמוד אחד על השני.

מילון

גבעת יואב
גִּבְעַת יוֹאָב הוא מושב של תנועת המושבים הממוקם בדרום רמת הגולן. היישוב הוקם בשנת 1968 ונקרא על שם סגן אלוף יואב שחם, שנפל בפעולת סמוע בדרום הר חברון בשנת 1966. לכלת היישוב מתבססת על גידולי שלחין: הדרים, זיתים, מטעים, בננות וענבים לייצור יין ומאכל. כמו כן ביישוב כ-22 רפתות משפחתיות לייצור חלב ובשר בקר, ולולי פיטום תרנגולי הודו. ליישוב שטחי מרעה שגודלם כ-24,000 דונמים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במסגרת תפקידי גייסתי אנשים לבניית היישוב החדש ופיתוחו“

הקשר הרב דורי