מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אמיל ברבי השתתף בשלוש מלחמות

אוראל וסבא מבלים יחד
פעילות כללית במסגרת התכנית
נפצעתי בראשי בזמן מלחמת לבנון

שמי אוראל, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבא שלי, אמיל ברבי, ומעלה את סיפורו למאגר המורשת של התכנית.

סבא מספר: "שמי אמיל ברבי, נולדתי בתאריך 20.7.1952, אימא שלי קראה לי מירו. בשכונה קראו לי החברים מיו, כי לא ידעו להגיד מירו. אבא שלי מתוניסיה וכן גם אימא שלי, הם התחתנו בשנת 1935.

עלייה לארץ

בשנת 1958 עלינו מתוניס (עיר הבירה של תוניסיה) למרסיי שבצרפת, נשארנו שם 14יום. משם עלינו לארץ והגענו ישר למעברה בדימונה, שם חיינו באוהלים. במעברה הייתה צרכנייה בה היו נותנים תלושים פעם בשבוע כדי לקנות חלב, לחם ובשר בהקצבה. היינו תשע נפשות: סבא סבתא ושבעה אחים.

למדתי בבית ספר אפיקים בדימונה, זכור לי במיוחד שהיינו משחקים כדורגל.

שירות צבאי

התגייסתי בשנת 1970 לחיל השריון. ושירתי בחטיבה 7. הייתי במלחמת לבנון, מלחמת יום הכיפורים ומלחמת ההתשה. נפצעתי בראש במלחמת לבנון.

היכרות, נישואים ובניית משפחה

בשנת 1981 התחתנתי עם אשתי עליזה ונולדו לנו חמישה ילדים: ליאת, מורן, אורטל, אוריאל ותומר. בשנת 1995 עברנו מדימונה לנתניה והילדים התחתנו, יש לי עשרה נכדים.

מקצוע ועיסוק

בשנת 1981 הייתה לי חנות ספורט בדימונה והיו לי נעליים של החברות אדידס, נייק, ריבוק ואולסטאר. בשנת 1996, אחרי שעברנו לנתניה, פתחתי קאנטרי קלאב בפולג החוף הירוק. היום אני בן 70 ובפנסיה. בין תחביביי, אני אוהב ללכת לדוג ומכוניות."

הזוית האישית

סבא אמיל: מאוד נהניתי לספר לאוראל את הסיפורים שלי וכיף שהוא התעניין.

אוראל הנכד המתעד: נהניתי לשמוע את סיפוריו של סבא והיה לי מאוד מעניין.

מילון

תוניס
תוּנִס (בערבית: تونس) היא בירת תוניסיה והעיר הגדולה בה. רובע המָדינה של העיר הוכרז כאתר מורשת עולמית בשנת 1979 והיא שימשה כבירת התרבות הערבית בשנת 1997. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”במעברה הייתה צרכנייה בה היו נותנים תלושים פעם בשבוע כדי לקנות חלב, לחם ובשר בהקצבה“

הקשר הרב דורי