מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אליהו הירש מיטרהוף עלה מניו ג'רסי

אני, סבי ואבי
סבא אליהו
העלייה לארץ

שמי אוריה מיטרהוף, השנה בית ספרי משתתף בתוכנית הקשר הרב דורי ואני בחרתי להביא את סיפורו של סבא שלי, אליהו הירש מיטרהוף.

העלייה לישראל

סבא שלי נולד בניו ג'רזי שבארצות הברית בשנת 1959 ועלה לארץ בשנת 1981.

סבא אליהו הירש מיטרהוף

תמונה 1

כשעלה לישראל היה בחור צעיר בן 22, הוא עלה לארץ כי רצה להתגייר. הוא הגיע לישיבת התפוצות בהר ציון. ישיבת התפוצות הנקראת גם ישיבת הר ציון, זו ישיבה חרדית, הנמצאת על הר ציון בירושלים, ליד מתחם דורמיציון. ישיבה זו הוקמה עבור ה"חוזרים בתשובה" האמריקאים.

כשלוש שנים לאחר מכן, בירושלים, סבי פגש את סבתא שלי והם נישאו, זה היה בשנת 1984. כשנה לאחר נישואי סבא וסבתא נולד אבא שלי, הוא בנם הבכור, בשנת 1985. סבא וסבתא בחרו לגור ברובע היהודי בירושלים. הם בחרו לגור ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, מאחר וזה רובע שבו גרו רוב היהודים הדתיים השייכים לזרם הציוני דתי.

לאחר כמה שנים הם עברו לקהילה במיצד. זו התנחלות ויישוב קהילתי במדבר יהודה, בין בית לחם לחברון. המוטו של קהילת מיצד הוא: תורה ושלווה בהרי יהודה. יישוב הוקם תחילה כיאחזות נח"ל בשם "נח"ל אספר" 1983 ושנה לאחר מכן הפך ליישוב על ידי עולים מארצות הברית, מבריטניה, מדרום אפריקה ומצרפת, שלמדו בישיבת התפוצות בירושלים, הישיבה בה למד סבי. ביישוב זה נולדו ילדיהם. לסבא וסבתא שלי יש שניים עשר ילדים, תשע בנות ושלושה בנים

בתחילת שנות ה – 2000 הם  חזרו לירושלים ועברו לגור ברחוב "יוסף חכמי" וכיום הם מתגוררים בירושלים בשכונת רמת שרת.

שלושה דורות: אני אבי וסבי

תמונה 2

הזוית האישית

אוריה מיטרהוף: השנה בית ספרי משתתף בתוכנית הקשר הרב דורי ואני בחרתי להביא את סיפורו של סבא שלי, אליהו הירש מיטרהוף.

מילון

ישיבת התפוצות
ישיבת התפוצות (מכונה לעיתים גם ישיבת הר ציון) היא ישיבה חרדית, על הר ציון בירושלים, ליד מתחם דורמיציון. הישיבה נוסדה בידי הרב מרדכי גולדשטיין כישיבה לחוזרים בתשובה אמריקאים בשנת תשכ"ה - 1965. עם השנים הפך אופייה ישראלי יותר ונוסדו לצדה גם ישיבה קטנה וישיבה גדולה "תורת ישראל" לישראלים. לאחר פטירת הרב מרדכי גולדשטיין, בכסלו תשע"ז (דצמבר 2016), עומד בראשות הישיבה בנו הרב יצחק, והמשגיח בישיבה הוא בנו הרב יוסף. (ויקיפדיה)

הרובע היהודי
הרובע היהודי שוכן בחלקה הדרום-מזרחי של העיר העתיקה בירושלים, והוא אחד מארבעת הרבעים בעיר העתיקה, לצד הרובע המוסלמי, הרובע הנוצרי והרובע הארמני. שמו היה מקובל מאז המאה ה-19. ברובע גרים כ-4,200 תושבים, רובם יהודים דתיים המשתייכים לזרם הציוני דתי. והוא כולל בתי מגורים, מבני דת יהודיים, אתרי ארכאולוגיה ותיירות, חנויות מזכרות ויודאיקה ומסעדות. (ויקיפדיה)

מיצד
מיצד (אַסְפָר) היא התנחלות ויישוב קהילתי במדבר יהודה בדרום הר כנוב[3] בין בית לחם לחברון. היישוב שייך לארגון יישובי פועלי אגודת ישראל ולמועצה אזורית גוש עציון, בה הוא מהווה את היישוב הדרומי ביותר. שטחו של היישוב הוא כ-15,000 דונם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ש“

הקשר הרב דורי