מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא אהרון וסבתא תמר

חתונת סבא מנחם וסבתא תמר
משפחת פנקר
סיפור משפחתי

סבא אהרון, נולד בשנת 1945, היום סבא בן 78, ועסוקו נהג טרקטור ומאבטח. סבא מספר, בילדות, היו החיים לפעמים קשים ולפעמים קלים. שחקנו עם חברים, בגולות ובעפיפונים, ראינו סרטים והלכנו לטיולים.

את בר המצווה שלי, חגגתי בבית כנסת.

סבתא תמר, נולדה בשנת 1947, והיום היא בת 76. סבתא מספרת, בילדותי, היינו מכינים כדורגל. הבנות היו משחקות קלאס ומושכים בחבל. לא חגגתי בת מצווה, כי המצב לא איפשר.

כולנו עזרנו בבית, עבדנו מאוד קשה בשביל לפרנס את המשפחה ולא היה לי כל כך זמן פנוי, בגלל שעבדתי כל הזמן. ניקיתי בתים, טיפלתי בילדים ופעם בשבוע הלכתי לקטוף ענבים, מכרתי בגדים ועבדתי בחקלאות.

סיפור ההיכרות של סבא וסבתא

סבתא תמר הגיעה לארץ בשנת 1957 וסבא אהרון עלה בשנת 1959. סבא גר מול בית ספר "מעלות" בבאר שבע, סבתא ואחות של סבא למדו באותה כיתה והיו חברות טובות ובקרו אחרי הצהריים לרוב אצל סבתא. פעם אחת הזמינה אחות של סבא את סבתא אליהם הביתה והיא הסכימה. כשהגיעה אליה הביתה, סבא התרגש מאוד לראות אותה, הוא תמיד הרגיש אהבה אליה וידע בלב שהיא תהיה אשתו, אבל לא אמר כלום לסבתא. אחרי הרבה שנים הוא החליט לשתף בזה את סבתא ואמר לה "את תהיי אשתי". הם הכירו והחליטו שהם אוהבים אחד את השני והחליטו להתחתן. החתונה הייתה חתונה צנועה, פשוטה. התקיימה בבית אבות בחדר גדול. מאז ועד היום הם נשואים 54 שנים!

חפץ שעבר מדור לדור, מגש עשוי מנחושת. סבתא חיה עם הרבה אנשים עשירים והמשפחה של סבתא לא הייתה עשירה והיה להם קשה להשיג פרנסה. בבית הוריה של סבתא היה מגש נחושת שהשתמשו בו להגיש תה/קפה. סבתא מאוד אהבה את המגש ובחתונה שלה, אמא שלה נתנה לה אותו כמתנה לחתונה. לאמא של סבתא תמר היו 4 בנות, רבקה, לאה, סבתא תמר ויעל. בחתונות של כל אחת מהן סבתא הביאה להן מתנה שרשרת מיוחדת שהיא טסה להודו בשביל לחרוט עליה ומאז השרשרת הזו עוברת מדור לדור להורים ולנכדים.

הזוית האישית

אייל: היה לי מאוד חוויתי לשמוע את ספורי הילדות ואת ההכרות של סבא וסבתא.

מילון

קלאס
משחק ריבועים בדילוגים - משחק ילדות

ציטוטים

”סבתא מאוד אהבה את המגש ובחתונה שלה אמא שלה נתנה לה אותו כמתנה לחתונה“

הקשר הרב דורי