מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נקודת האור בחיי

גיטה היום
גיטה ובעלה בצעירותם
האמונה בה' כנקודת אור

נולדתי בשנת 1940 במרוקו בעיר מרקש.  גדלתי בעיר קזבלנקה ואני זוכרת בעיקר את בית הספר, שבו למדתי יחד עם אחיותיי. דודתי הייתה בהריון בתקופה זו, ולכן גדלתי בעיקר אתה. נישאתי בשנת 1956. כאשר הייתי בת 20, עליתי לישראל בשנת 1960.

הנס הפרטי שלי – הנס שקרה לי במהלך השנה – עברתי ניתוח לב מאוד מורכב בשנה שעברה, והיה עבורי חוויה לא פשוטה. התאוששתי ומרגישה שאני חיה מחדש. נקודת האור בחיי, שעוזרת לה להתמודד ועזרה לה להתמודד עם החוויה הלא פשוטה של הניתוח, היא האמונה בה' ובכך שהוא הציל אותי. יש 10 ילדים והתנדבתי במהלך חיי רבות,  אך הפסקתי בגיל 50.

תמונה 1

הזוית האישית

ליאל ונוי: הייתה לנו חוויה מאוד משמעותית להגיע ולשמוע את הסיפור של גיטה. זה איפשר לנו גם לארח לה חברה, להיות אוזן קשבת עבורה, וגם להכיר סיפור חיים של תרבות וארץ מוצא אחרת שלא מוכרת לנו. גם זה שהיא התנדבה לאורך כל חייה זה מאוד מעורר השראה ונותן מוטיבציה לנו כתלמידים להמשיך ולהתנדב.

מילון

מרקש
עיר מדברית בדרום־מערב מרוקו למרגלות הרי האטלס. העיר מונה כמיליון תושבים, שרובם ממוצא ברברי, והיא העיר הרביעית בגודלה במדינה. מקור אפשרי לשם העיר הוא מהשפה הברברית, שבה פירוש המילים mur akuch הוא "עיר האלוהים". העיר, המכונה גם "העיר האדומה" על שם צבעם האופייני של בנייניה (בעיקר בעיר העתיקה), מוגדרת משנת 1985 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית.[1] תיירים רבים פוקדים אותה מדי שנה והיא זכתה לכינוי "פריז של מרוקו" הודות לפניני האדריכלות.

ציטוטים

”האמונה בה' ובכך שהוא הציל אותי.“

הקשר הרב דורי