מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נטליה גברילנקו – מהורליבקה לנתניה

נטליה, בעלה ויקטור והנכדה שלה אליסה
נטליה הקטנה עם אימא שלה לידיה
העלייה לארץ מאוקראינה

שמי נטליה גברילנקו. נולדתי בתאריך 9 ביוני 1947 בגורלובקה, אוקראינה. אימא שלי לדיה הייתה רופאה שהשתתפה במלחמה. אבא אח בבית חולים, שניהם מאוקראינה. אחי הקטן ואני למדנו באותו בית ספר.

החיים בגורלובקה

היינו חברים של כל השכונה, טיילנו עד הערב, אהבנו לשחק בכדור. היו הרבה חוגים בבית הספר, למדתי לנגן בפסנתר. התחלתי לשחק כדורסל בכיתה ז'. בקיץ, אבא, אימא, אחי ואני נסענו לים אזוב. לא נסענו רחוק. סיימתי את כיתה י"א בגורלובקה, ולאחר מכן עבדתי כמורה לביולוגיה וגאוגרפיה. כשסיימתי את הקולג', פגשתי את בעלי לעתיד בקולנוע. הוא אמר שהוא מחבב אותי, והתחיל להזמין אותי לקולנוע. התכתבנו במכתבים כשלא יכולנו להיכולנו להיפגש.

עלייה לארץ

כשהחלה המלחמה בדונבאס, בעלי ואני מיד קנינו כרטיסים לתחנת רכבת ויצאנו לקייב, ואחר כך לישראל. אימא שלי הייתה יהודיה. כששאלו אותנו לאיזו עיר אנחנו רוצים לעבור, ביקשתי עיר ליד הים, בגלל שאני אוהבת את הרוח מהים.

חיי כיום

כיום אני הולכת לחוגים – רוקדת, לומדת עברית. אני משתתפת במועדון נשים ואנחנו מראות מי יכולה לעשות מה. מי יכולה לצייר, לרקום, לשיר, לכתוב שירה. ב-23 במרץ 2022 בא אלינו יאן לוינזון, הוא נתן לנו קונצרט.

יש לי חברות בחוגים ואני מספרת להם על הנכדה שלי. לפעמים הבן שלי והנכדה שלי באים אלינו וזה תמיד משמח אותי. אני מאמינה שהדור הצעיר צריך להיות טוב יותר אחד לשני ולתקשר לא דרך האינטרנט.

הזוית האישית

אליסה: לראיין את סבתא שלי במסגרת התכנית היה מעניין כי לא ידעתי עליה כל כך הרבה דברים.

סבתא נטליה: אני מאוד אהבתי לענות על השאלות כי הרעיון מעניין והתקשורת עם הנכדה שלי זה חשוב בשבילי.

מילון

גורלובקה
הורליבקה (באוקראינית: Го́рлівка; ברוסית: Горловка, "גורלובקה") היא עיר במחוז דונצק אוקראינה. העיר נפגעה קשות במהלך המלחמה בדונבאס ומאז הייתה בעיקר בשליטה של ​​בדלנים פרו-רוסים. פרברי העיר נשארו בשליטת הצבא האוקראיני. (ויקיפדיה)

המלחמה בדונבאס
המלחמה בדונבאס היא סכסוך מזוין באזור דונבאס, אוקראינה. המלחמה התחילה במחאות מתחילת חודש מרץ 2014, שאורגנו על ידי קבוצות בדלניות פרו-רוסיות במחוזות דונייצק ולוהנסק שבאוקראינה, אזור שידוע בשם "דונבאס". המחאות נולדו בעקבות המהפכה האוקראינית בשנת 2014 ותנועת יברומאידאן. הפגנות אלה צמחו לאחר סיפוח קרים על ידי הפדרציה הרוסית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”ביקשתי מגורים בעיר ליד הים, בגלל שאני אוהבת את הרוח מהים“

הקשר הרב דורי