מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נוף ילדותי – בן ציון ברל אקרמן

סבא בנצי עם הנכדה מאי
פורים בילדותו של סבא בנצי.
סיפור החיים של בן ציון ברל אקרמן

שמי מאי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבי, בנצי. יחד במסגרת התכנית אנו מתעדים את סיפורו האישי.

בן ציון ברל אקרמן נולד בישראל להוריו פני ונפתלי אקרמן. גדל בלוד. בן ציון למד בבית ספר דתי בשם המאירי בלוד. ולאחר מכן למד בבית ספר אורט בלוד. הוא נולד בתאריך 13.12.1950 בבית חולים קפלן ברחובות, ונקרא על שמם של השני הסבים שלי, שלא ראיתי אותם מעולם.

סבא ממוצא אשכנזי, צבר. בן ציון מספר: "ההורים שלי עלו לארץ באמצעות אונייה, אימא שלי הייתה בהריון איתי באותו זמן. הם שוכנו בישראל בפרדס חנה בתוך אוהל. אותו אוהל הוצף ונסחף בחורף והם נותרו חסרי כל.

משחקים בהם שיחקנו בילדותי היו כדורגל מסמרטוטים, קלאס, מחבואים, סביבונים בחנוכה, גולות, גוגואים ועוד… מכיוון שגרנו בבית קטן מאוד, את רוב השעות בילינו ברחוב, או בחצר הבית, שם במשך הזמן גידלו ברווזים, תרנגולים, יונים, עיזים, כבשים, פרות. שיחקנו עם ילדים בגיל שלנו, חבריי בבית הספר היו יוסי לוי, משה מרציאנו, איתן תהילה ועוד…

סבא בנצי בפורים 

תמונה 1

יש לי תחביב – דיג. התחלתי לעסוק בדיג בגיל 25 בערך. הפעם הראשונה בה נסעתי לדוג הייתה עם חברי הטוב מרק, שלימד אותי והדריך איך לדוג. קנינו חכה ומצוף בחנות מיוחדת לדיג בחיפה. נסענו לחוף בתל אביב ושם הוא הדריך אותי. כשתפסתי את הדג הראשון מאוד נהניתי מההצלחה של תפיסת הדג, ומאז כל שבוע אני נוסע לדוג.

כשאני מגיע לים אני נהנה מהנוף והסביבה מרגיש תחושת שחרור, חופש ושקט. בים אני פוגש דייגים ואנחנו מחליפים חוויות בנושא דיג, זו חוויה מרתקת, ואני נהנה מהנוף.

הזוית האישית

מאי: אני לוקחת מהשתתפות בתוכנית את החיבור למורשת ולשורשים שלי. הם יכולים לקרב אותי אל המשפחה שלי, למדתי על סבא שלי שהייתה לו ילדות סוערת ומלאה בחוויות טובות, שלימדו אותו המון דברים חשובים לחיים שחלקם אפילו משמשים אותו עד היום .למדתי על עצמי שהחיבור למשפחה הוא חלק בלתי נפרד מחיי הצעירים והבוגרים וזה משהו שילך איתי עד לסוף יום חיי ויעבור גם לילדים שלי.

מילון

מאיגרא רמה לבירא עמיקתא
מהר גבוה לבור עמוק. ביטוי ארמי שהשתרש בשפה העברית. הביטוי משמש בהשאלה לתיאור השינוי החד במעמדו של אדם או דבר שירדו ממעמד גבוה ומכובד לשפל המדרגה. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשאני מגיע לים, אני נהנה מהנוף והסביבה ומרגיש תחושת שחרור, חופש ושקט“

הקשר הרב דורי