מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי בתקופת המנדט – חנה דרור

סבתא חנה ושיר במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
סבתא חנה מחופשת להודית בחג פורים, 1969
על יום הולדתי וקורות חיי

שמי חנה דרור, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעדת סיפור מחיי במאגר המורשת של התכנית יחד עם נכדתי, שיר.

היה זה יום כיפור בתקופת המנדט הבריטי בארץ ישראל. הוריי התארחו אצל דודי וכשכולם היו בבית הכנסת, לאמי הופיעו צירי לידה וקראו לרופא המיילד, וכך אני נולדתי בתוך הצריף של דודי. שמי הוא חנה דבוש דרור ונולדתי בתאריך 17.9.1945 בישראל בעיר ששמה חדרה. נקראתי חנה על שם של דודתי ז"ל.

ההורים שלי נולדו בתימן ועלו לארץ כשהיו צעירים מאוד, אימא שלי, ששמה צביה, באותה תקופה חיה בזכרון יעקב ואבא שלי, ששמו יהודה, גר בחדרה. אבא יהודה הגיע לישראל מתימן בשנת 1935 כשהיה בן 18 והגיע לארץ בלי הוריו.

כשהייתי בת 3 שבועות הוריי עברו לשכונת יצרוק, שהיא שכונה ששייכת לחדרה ושם אני גדלתי. בתקופת ילדותי הייתי בחבורה ותמיד שיחקנו ביחד קלאס תופסת, מחניים, חמש אבנים ואפילו היינו הולכים לים ביחד.

הייתי בבית ספר דתי ולמדתי שם עד כיתה י'. בזמן נערותי הייתי בתנועת בני עקיבא ולאחר מכן חלק מהחברים שלי הלכו לצבא וחלק יצאו לעבודה.

סבתא חנה מחופשת להודית בחג פורים, 1969

תמונה 1

את בן זוגי הכרתי דרך חברים, ואחרי כמה שנים נולדו לי ארבעה בנים ששמם ארז, גיא, אמיר ואיתן. לאחר נישואיהם ובניית משפחתם של ילדיי היו לי שמונה נכדים מקסימים ומתוכם שתי בנות בלבד. בכל חג יהודי אנחנו חוגגים יחד, וכן את כל ימי ההולדת של הילדים אנחנו חוגגים.

אני מאחלת לכולם לגדל את ילדיהם באהבה, ולחנך את הילדים לאהבת ארץ ישראל.

הזוית האישית

סבתא חנה: נהניתי מאוד בתכנית, והצלחתי להיזכר בעברי.

שיר הנכדה המתעדת: היה לי מעניין מאוד לעשות את העבודה הזו וללמוד הרבה דברים חדשים על סבתא שלי.

מילון

תקופת המנדט
המנדט הבריטי מטעם חבר הלאומים על פלשתינה (ארץ-ישראל), המוכר בעברית בשמות "המנדט הבריטי" או פשוט "המנדט", הוא מנדט (ייפוי כוח, פיקדון) שקיבלה הממלכה המאוחדת מידי מדינות ההסכמה בוועידת סן רמו 1920, וקיבלה לכך תוקף נוסף מידי חבר הלאומים ב-1922. המנדט נועד, בין היתר, על מנת לסייע ליישוב היהודי ולהבטיח הקמת בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל, ברוח הצהרת בלפור ועל פי הנאמר בכתב המנדט. הבריטים שלטו בארץ ישראל מקיץ 1917 ועד חודש מאי 1948. (ויקיפדיה)

ציטוטים

” אני מאחלת לכולם לגדל את ילדיהם באהבה, ולחנך את הילדים לאהבת ארץ ישראל“

הקשר הרב דורי