מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

נולדתי במחנה מעצר בריטי בקפריסין

קשר רב דורי בחט"ב דפנה
מפגש סיום קשר רב דורי תשע"ד
העלייה ארצה, התיישבות, המשפחה בעיר צפת.

שם הסבא: סבא חיים פלד.

שם הנכד: דניאל הסל תלמיד כיתה ז' אורט דפנה.

סיפור חיי: הולדתי במחנה מעצר בריטי בקפריסין ומשם העלייה ארצה, התיישבות המשפחה בעיר צפת.

שם המשפחה של סבי כיום הוא פלד, אך השם המקורי הוא פלטקביץ, שמקורו הוא מפולין . סבי שינה את השם לפלד אחרי השירות הצבאי {1970}. שמותיהם של ההורים של סבא הם שלום ושרה {ז"ל} ואחיו הצעיר הוא ברוך.

סבא נולד במחנה מעצר בריטי בקפריסין בתאריך 10.1.1949 ובהיותו בן חודשיים עלה לארץ. בתקופה ההיא מדינת ישראל כבר הוקמה, אבל הבריטים דרשו אישורים מאניות שרצו להגיע לארץ, ולכן הייתה עלייה בלתיחוקית. סבי והוריו הגיעו לישראל באנייה "אף על פי כן", לאחר הקמת המדינה. כאשר ביקרתי עם משפחתיבמוזיאון ההעפלה בעתלית ניתן היה לראות את שמם מופיע ברשומים של העולים שהיו על האנייה הזו.

כשסבי והוריו עלו ארצה הם גרו בצפת, בבית שהיה רכוש נטוש על ערבים שברחו לאחר הניצחון במלחמת העצמאות. הבית היה גדול ובו שני חדרי שינה, חצר ענקית ובאמצעה באר מים, והוא היה מוקף בחומת אבן. כל שנות ילדותו של סבי עברו בצפת, בזמן שלמד מגן הילדים ועד התיכון. במהלך שירותו הצבאי סבי שירת בחיל האוויר בשנים 1969 – 1966. במלחמת ששת הימים סבי שירת והוא מספר שהייתה התרגשות גדולה כשהמלחמה הסתיימה בתוך שישה ימים בניצחון גדול נגד צבאות ערב.

אחרי הצבא הלך סבי ללמוד הנדסה ואלקטרוניקה.

בזמן הצבא פגש סבי את סבתי ובשנה האחרונה של הלימודים הם נישאו. סבי וסבתי התחתנו בתאריך3.6.1971 החתונה נערכה באולם עם 300 אורחים ואוכל כיד המלך. סבי עבד ברפא"ל וסבתי עבדה במספנות ישראל.

תמונה 1

סבי השתתף בכל מלחמות ישראל: מלחמות ששת הימים, יום כיפור, מלחמת ההתשה, ובמבצע שלוםהגליל. במלחמת ששת הימים סבי היה טכנאי קשר. ממלחמת יום כיפור ואילך היה חובש.

 ציטוט נבחר:

המסר של סבי הוא שאני ואחותי נשאף להצבה של מטרות שאינן בהישג ידינו, ושננסה בכל כוחנו להשיג אותן!".

מילון

רפא"ל
רפאל - מערכות לחימה מתקדמות בע"מ (לשעבר רפא"ל - רשות לפיתוח אמצעי לחימה וקודם לכן, "אמ"ת - האגף למחקר ותיכוּן") היא חברה ממשלתית ישראלית שעוסקת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, לרבות טילים. החברה הוקמה בשנת 1958, כיחידת סמך (יחידה עצמאית) של משרד הביטחון. בסוף שנות השמונים נקלעה למשבר כלכלי, ובעקבותיו הפכה לחברה ממשלתית.

ציטוטים

”המסר של סבי שאני ואחותי נשאף להצבה של מטרות שאינן בהישג ידינו !“

הקשר הרב דורי