מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משק תמיר – סיפור בן מאה שנה

עומר ודודי עם התעודה מטעם קרן היסוד.
צילום של דודי שהיה בן שמונה במשק.
סיפור על שלושה דורות

שמי דודי תמיר נולדתי ב1957 בנהלל.

אני הדוד של עומר וברצוני לספר לו את הסיפור המשפחתי של משפחת תמיר. זהו סיפור של מאה שנה ושלושה דורות.

הסיפור החל עם הגעתם של משה וזהבה תמרלין (סבא וסבתא של אודי ושל דודי ) לארץ בשנת 1914 מאוקראינה. נחום, אבא של אודי, סבא של עומר, נולד בנהלל ב1931. סבתא נחמה נולדה בתל אביב. לנחום ונחמה נולדו ארבעה ילדים- דודי הבכור, ענת, עופר ואודי(הצעיר). בשנת 1926 הגיעו לנהלל והקימו משק. בתחילת הדרך היה זה משק מעורב היו בו פרות, עופות ירקות ומינים שונים של עצי פרי.

ביום כ' בתמוז תש"ו 1946 הוענקה לזהבה ומשה תמרלין תעודה מטעם קרן היסוד. התעודה ניתנה לאות הערכה על כך שפרעו את חובם למשק לפני הזמן, "וזאת כדי לעזור ולתת מנוף להרחבת ההתיישבות, של המפעל הציוני בארץ באותם שנים". בתעודה מצויים סמלי שנים עשר שבטי ישראל, והיא נמצאת במשק עד היום.

סבא נחום היה הראשון לסלול את הדרך בעבודה במשק, ולאחר מכן המשיכו אותו אבי ודודי. בחלוף השנים המשק הלך וגדל והתבסס על ענף עיקרי והוא גידול בקר לבשר. עם השנים המשק גדל והתפתח. כיום מגדלים בנוסף לבקר גם כבשים לבשר. אודי ודודי נשארו בעסק המשפחתי בנהלל ופיתחו את המשק. שני האחים האחרים אינם עוסקים בעבודה במשק.

לצד המשק היה לנו חלום להקים מסעדת בשרים והמבורגרים שנקראת תמרלין. תמרלין ממוקמת בשדות עמק יזרעאל.  המשק המשפחתי קיים כבר מאה שנה, שהם שלושה דורות, המשק והעסק המשפחתי עוברים מאב לבן, מדור לדור. הסיפור המשפחתי שיש בו נחישות, מסירות ועבודה קשה, גרם לי להבין שגם אני עומר, היום תלמיד ארצה בעתיד להמשיך את המורשת הרב דורית, ולהיות חלק מהמשק ומהעסק.

דודי כמו אבי גדלים וחיים במשק עד היום. התמונה עם החמנייה ממחישה את הפשטות, היופי והילדות של אותם הימים.

הזווית האישית

עומר: נהניתי מאוד ללמוד מדודי למדתי דברים חדשים, ושמעתי סיפורים שלא הכרתי, אני מאוד שמח שבחרתי בדודי לעבור איתי את תכנית הקשר הרב דורי. אני רוצה להגיד לדודי תודה גדולה על כך שהוא הקדיש מהזמן שלו עבורי. אני מאחל לו שנמשיך לבלות יחד להנות ולצחוק ושרק יהיה בריא.

דודי: התכנית הרב דורית לימדה אותי המון על האחיין שלי עומר, על החברים שלו, ועל בית הספר שבו הוא לומד והחוויות שהוא חווה. שמחתי לראות ילדים שלומדים על העבר המשפחתי שלהם, ועל הילדות של פעם. גם אני למדתי על הילדות של היום, ועל הילדים של היום. אני רוצה לאחל לעומר שימשיך ללמוד ליהנות ולחייך ושיצליח בכל.

מילון

משק
חַוָּה חַקְלָאִית, שָׂדוֹת, מַטָּעִים, צִיּוּד, מְכוֹנוֹת, מוּסַכִּים, לוּלִים, רְפָתִים, מַחְלָבוֹת וְכוּ' הַדְּרוּשִׁים לְיִשּׁוּב כְּדֵי שֶׁיִּשָּׂא אֶת עַצְמוֹ וְיִתֵּן קִיּוּם לָעוֹבְדִים בּוֹ: מֶשֶׁק כַּפְרִי. מִשְׁקֵי עֵמֶק יִזְרְעֶאל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”התעודה ניתנה לאות הערכה על כך שפרעו את חובם למשק לפני הזמן, "וזאת כדי לעזור ולתת מנוף להרחבת ההתיישבות, של המפעל הציוני בארץ באותם שנים“

הקשר הרב דורי