מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחת גורדון – מפולין לישראל

נכדתי נוי ואני
אני בן 4
המשפחה שהקמתי

שמי אברהם, נולדתי בשנת 1940 בעיר בני ברק, במשפחה חילונית.

אמי מרים נולדה בפולין ועלתה לישראל בשנת 1925, בהיותה בת 7, עם הדוד שלה ומשפחתו. אמי התייתמה בגיל מאוד צעיר, אביה (סבא שלי) נפטר בפולין בגיל צעיר מאוד ממכת ברק. אבי יחיאל נולד בישראל. סבי מצד אבי נפטר לפני שנולדתי, וסבתי רבקה נולדה בישראל, דיברה רק בשפת היידיש וכך למדתי את השפה.

גרנו בבית פרטי בבני ברק, בתקופת שלטון הבריטים. היה לנו בחצר סליק שבו החבאנו נשק להגנה עצמית, מאחר והיה אסור ליהודים להחזיק בנשק.

בשנת 1969 הכרתי את אשתי לעתיד, שושנה. אני עבדתי בחברת ביטוח ושושנה הייתה מנהלת ראשית במשרד של סוכן ביטוח שעבד עם חברת הביטוח שבה עבדתי. באפריל 1970 התחתנו. באוקטובר 1971 נולד בני הבכור דורון. בפברואר 1974 נולד בני השני דרור. באוגוסט 1976 נולדה בתי השלישית מיכל. לימים דורון התגייס לצהל ושם הכיר את אשתו מרים ולהם נולדו שלושה ילדים עדן, אדם ודנה. לאחר כמה שנים עברו לגור בארצות הברית ופעם בשנה בערך אני מבקר אותם. דרור התחתן עם גלית ונולדו להם שלושה ילדים בן, ליהי ואיתי. לפני מספר שנים דרור וגלית התגרשו, לאחר מכן דרור הכיר את שושי והם התחתנו ואז נוספו לנו ארבעה נכדים עידן, תומר, נטע ואורי. מיכל התחתנה עם חן ונולדו להם שתי בנות ירדן ונוי.

שבט גורדון-מוניץ

תמונה 1

הזוית האישית

סבא אברהם: החוויה המשותפת בתכנית היא להיות עם נכדתי ולספר לה על פעם. המסר שלי לדורות הבאים הוא – תבלו עם משפחתכם וספרו את סיפורכם לנכדים שימשיכו ויספרו לדורות הבאים.

נוי הנכדה: היתה לי חוויה ונהניתי להיות עם סבא וללמוד על פעם, איך חיו בעבר ועל סבא כילד.

מילון

התייתמה
נהייתה יתומה

מכת ברק
מכת ברק היא פגיעה של ברק בגוף חי או דומם. הפגיעה מתרחשת על האדמה, אך תיתכן גם פגיעה בגוף מעופף. מכת הברק היא למעשה מכת חשמל, שבה מועבר זרם חשמלי בעל מתח גבוה מאוד, מהאוויר אל הגוף שנפגע. כמות הזרם המועבר היא גבוהה ולרוב גורמת הפגיעה לנזק: שרפה, פיצוץ, פגיעה גופנית או מוות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”"אביה (סבא שלי) נפטר בפולין בגיל צעיר מאוד ממכת ברק".“

הקשר הרב דורי