מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחתנו עלתה בשנת 2014 לישראל

חט"ב אורט גוטמן בתכנית הקשר הרב דורי
תיכון אורט גוטמן
סיפורו של אבא שלי ומשפחתי

שמי ברברה פטרובסקי, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם אבא שלי, יבגני פטרובסקי ויחד תיעדנו את סיפורה של משפחתו.

משפחתנו

הסיפור של משפחתנו, מתחיל בברית המועצות, במוסקבה.

אבי, יבגני אבי נולד בשנת 1959. במשפחתו של אבי היו בני משפחה, שהשתתפו במלחמת העולם השנייה. אבא של אבי, הסבא רבא שלי, שירת בצבא הרוסי והיה קצין אוגדת טנקים, שאיתה שיחררה ברית המועצות את מדינות אירופה מהנאציזם. אמו של אבי, סבתא רבתא שלי, חיה בלנינגרד הנצורה.

המצור על לנינגרד

המצור על לנינגרד שכיום  נקראת סנקט פטרבורג, היה מצור הצבא הגרמני הנאצי, על העיר לנינגרד, כשהם פלשו  לברית המועצות במלחמת העולם השנייה. במצור זה מתו  750,000 איש. המצור נמשך מ-8 בספטמבר 1941 ועד 27 בינואר 1944 במשך 872 יום. בעיר לנינגרד היה רעב כבד שממנו מתו יותר מחצי מיליון אנשים. אמו של אבי, חיה בתקופה קשה זו בלנינגר.

אבא של מספר כשהוא למד בבית הספר, הוא אהב לשחק הוקי. ובמיוחד היה מעוניין במוזיקת רוק. הוא אסף קלטות שמע של להקות רוק מפורסמות ויחד עם חברים מבית הספר הם ניגנו להיטי עולם.

כשהתעניינתי לשמוע איך אבא הכיר את אימא שלי, אבא סיפר לי, שפעם, במסיבת יום ההולדת של ידידו, הוא פגש את אירינה – אשתו לעתיד, והם התאהבו אחד בשני והחליטו להקים משפחה, וכתוצאה מכך נולדתי.

העלייה לישראל 2014

בשנת 2014, כשהייתי בת ארבע, אבי ואמי החליטו לעבור לחיות בישראל, מכיוון שהם רצו שאני, הבת היחידה שלהם, תגדל בארץ חמה ויפה, זה היה עדיף מאשר אגדל ברוסיה הקרה והאפורה, שבה  נולדתי – וכך עלינו לארץ כשהייתי בת ארבע.

מסר של אבי יבגני

כתוצאה מהרהורים על מסלול חייו, אבי, יבגני הגיע למסקנה, שכל האנשים צריכים לחיות בשלום ולא להילחם. כל חילוקי הדעות הקיימים צריכים לפתור בדרכי שלום, ולא באמצעות מלחמה, כדי לתת לילדינו הזדמנות לחיות בעולם היפה הזה. אבי מייעץ לדור הצעיר לחשוב על זה.

כיום אנו בני המשפחה מאוד מאושרים מהחיים בישראל – חיים ועובדים בארץ ישראל, בנתניה.

הזוית האישית

ברברה: כמראיינת היה לי מאוד מעניין ומסקרן לשמוע ולגלות יותר על הילדות והחיים של אבא שלי. גם הוא מאוד נהנה לספר לי את סיפורו.

מילון

לנינגרד הנצורה
העיר לנינגרד, שהנאצים הקיפו אותה במשך שנתיים, הפגיזו ואילצו את התושבים למות מרעב.

קלטת שֶמע
היא מארז מלבני עשוי פלסטיק שבתוכו סרט מגנטי, המשמשת להקלטה או להשמעת קול באמצעות רשמקול קלטות.

ציטוטים

”כל חילוקי הדעות הקיימים צריכים לפתור בדרכי שלום, ולא באמצעות מלחמה, כדי לתת לילדינו הזדמנות לחיות בעולם היפה הזה. “

הקשר הרב דורי