מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחתה האהובה של דליה ממן

עם דנדוש המקסימה במהלך התכנית
עם אהרון והילדים ברמת הגולן
אודות העלייה של דליה ממצרים, החלפת שמה לשם עברי וסבא אהרון ז״ל

שמי דליה, נולדתי באלכסנדריה שבמצרים. הייתי בת חודש כשעלינו ארצה. יש לי שלושה אחים, אחי הצעיר נולד בארץ. עלינו ארצה בשנת 1949. הוריי רצו לגור בעכו כי היא הזכירה להם את אלכסנדריה, עיר נמל וחוף ים מקסים, ודגי ים שאהבו מאוד לאכול, בעיקר על האש.

כשהגענו ארצה קיבלנו אוהל אותו חלקנו עם עוד משפחה – משפחת פיטוסי שעד היום אנחנו הילדים בקשר מזה שבעים שנה. שירותים משותפים היו מחוץ לאוהלים. כל משפחה קבלה תלושי מזון לזמן קצוב איתם היו צריכים להסתדר. אבי עבד בסלילת כבישים, אמי גדלה אותנו. בשלב מאוחר יותר עברנו לגור בצריף. בצריף גרנו והיינו כולנו באותו החדר. מקלחת ושירותים היו מחוץ לצריף. הייתה לנו חצר מקסימה. גידלנו ירקות בהם השתמשנו להכנת האוכל. כמו כן היו לנו תרנגולות וברווזים.

אני בנערותי

תמונה 1

שמי המקורי הוא מתילדה על שם סבתי מצד אבא. כשהלכתי לגן הגננת ביקשה מהוריי לקרוא לי בשם עברי ומאז קוראים לי דליה. במסגרת שירותי הצבאי נשלחתי לעבוד כגננת במשמר הירדן. גרתי בדירת מורות חיילות בחצור הגלילית שם הכרתי את אהרון, לו הייתי נשואה ארבעים שנה. גרנו בראש פינה, נולדו לנו ארבעה ילדים ושנים עשר נכדים. לצערינו אהרון נפטר בשנת 2010. אהרון היה איש טוב לב חרוץ מאוד. מלח הארץ.

אנחנו משפחה מאוד מלוכדת. רובנו גרים בראש פינה, אנחנו חוגגים חגים, שבתות וימי הולדת בשמחה ובהמון אהבה.

מאלבום התמונות

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא דליה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה דניאלה. התכנית נערכה בבית הספר וילקומיץ ראש פינה, התשע״ט.

דליה ודניאלה

תמונה 3

מילון

מלח הארץ
אדם או קבוצת אנשים איכותיים מאוד בחברה, התורמים רבות למען הסביבה ללא כל צורך בתמורה. (ויקימילון)

אלכסנדריה
אלכסנדריה היא עיר נמל גדולה במצרים, השנייה בגודלה בערי המדינה, ובעלת היסטוריה עתיקה. היא שוכנת על חוף הים התיכון, סמוך לשפך הזרוע המערבית של דלתת הנילוס, וכ-208 ק"מ צפון-מערבית מקהיר. מספר תושביה כ-4.5 מיליון (2013). (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כשהלכתי לגן הגננת ביקשה מהוריי לקרוא לי בשם עברי, ומאז קוראים לי דליה“

הקשר הרב דורי