מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא ציפי מספרת על סבא רבא שלמה שרביט ז"ל

תמונה עם נכדתי כרמל כאשר הייתה בת 5
תמונה של אבא של סבתא שלי ז"ל
סבתא מספרת על סבא רבא, על העלייה והמשפחה החמה והאוהבת

סבתא ציפי מספרת לנכדתה כרמל על אביה, סבא רבא של כרמל – שרביט שלמה ז"ל

בחודש ינואר 1949 עלה לארץ סבא רבא שלי שרביט שלמה ז"ל באונייה "נגבה". יחד איתו עלו אמו ואחיו שמעון.

שאר האחים עלו אח"כ כשהם בעלי משפחות. בארץ הכיר סבא רבא את סבתא רבתא עזיזה ז"ל שעלתה לארץ בהיותה בת 16 בעליית הנוער דרך קפריסין. הם התחתנו והביאו לעולם 11 ילדים ב"ה.

סבא רבא שלי עבד בעיריית חיפה וסבתא הייתה עקרת בית מסורה. סבתא ציפי מספרת לי שזאת הייתה משפחה מאוד חמה וצנועה, אוהבת ומחבקת. הבית תמיד היה מלא בילדים ונכדים ואח"כ בנינים.

בשבתות כשהתארחנו אצלם השולחן היה מלא מכל טוב ותמיד היו אורחים וכמובן עם שירים ופיוטים. בחגים סבתא רבתא הייתה קמה באמצע הלילה להכין לחם, תבשילים ומעדנים. סבא רבא שלי למד תורה רוב ימיו, הוא פרש לפנסיה מוקדמת והקדיש את ימיו ללימוד תורה ותפילה.

הם הקימו ביחד משפחה ענפה מאוד, שומרי תורה ומצוות. לפני כשנתיים נפטר סבא רבא בשיבה טובה.

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, המשתתפים יצרו ספר מתכונים לכבוד חג החנוכה, מתכונים שעוברים מדור לדור. סבתי ציפי הכינה ספינג', כשנשאלה למה דווקא המאכל הזה השיבה: "את הספינג' מכינים בדרך כלל בשמחות ובאירועים משפחתיים וכמובן בחג החנוכה . זה מאכל שעובר מדור לדור. מאכל טעים. מתוק. שמעלה חיוך על הפנים כל עדה מכינה בווריאציות שונות אבל כולם על אותו עיקרון מקווה שתאהבו".

 

תמונה 1

הספר הדיגיטלי של סבתא ציפי והנכדה כרמל

במסגרת שיתוף הפעולה של תכנית הקשר הרב דורי עם "ענק של ספרים", הנכדה כרמל וסבתא ציפי, יצרו ספר דיגיטלי המבוסס על סיפורו של סבא רבא שלמה.

קישור לספר הדיגיטלי: "סבא רבא שלמה עולה לארץ / כרמל שמילה"

תמונה 2

הזוית האישית

הנכדה כרמל: אהבתי מאוד את המפגש עם סבתא בקשר הרב דורי מכיוון שגם היה לי זמן להיפגש עם סבתא ועם זכיתי לאכול מן המאכלים הטעימים שהכינה.

מילון

ענפה
משפחה רחבה

ציטוטים

” "הם התחתנו והביאו לעולם 11 ילדים ב"ה. "“

הקשר הרב דורי