מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה ספורטיבית

איתן וסבתא כיום
סבתא בבית הספר
הכדורגל העובר כחוט השני במשפחה

אני דורית חריט, סבתא של איתן  בתו של ראובן סטולרו, שאהב ספורט ועסק בספורט בעיקר כדורגל. נולדתי בחודש אוגוסט. 1955 בחדרה, ולמעשה גדלתי בפרבר ליד העיר  בשכונת בית אליעזר.

בבית הספר היסודי למדתי בבי"ס "קפלן". השכונה וביה"ס נקראו ע"ש אליעזר קפלן, מי שהיה שר האוצר הראשון,  והרחוב בו גרנו – רחוב יגאל  נקרא על שם  בנו יגאל שנהרג במלחמת השחרור. אני  נחשבתי לתלמידה טובה.  בנוסף ללימודים שרתי במקהלת בית הספר, ואחר הצהרים השתתפתי בחוג ידיעת  הארץ. בילדותי אהבתי מאד לקרוא. קראתי המון ועדיין אני קוראת הרבה מתוך אהבה לקריאה. אחר הצהרים  נהגנו ילדי הרחוב להיפגש ולשחק במשחקים שהיו ואינם כמו : קלאס, תופסת, מחבואים, בלורות (גולות),החלפות של עטיפות מסטיקים ועוד. בחצר ביתנו גידלנו ברבורים לבנים, מתחת לעצי הפרי שהיו לנו כמו: לימון, תפוז, שיזף, אגס, גויאבות, ואפילו עצי פקאן. בצמוד לבית היתה מדשאה ענקית בה הוריי אירחו בחגים, וחגגו לנו שמחות.

סיימתי תיכון בחדרה, וב 1973התגייסתי לצבא, במהלך מלחמת יום הכיפורים. בצבא הכרתי את עמיר  סבא של איתן. התחתנו בחצר ביתי בחדרה וקבעתי מגוריי בעפולה. אנחנו הורים לארבעה ילדים שזיכו אותנו באחד עשר נכדים, בלי עין הרע.

הספורט העובר במשפחתנו

סבא רבא של איתן היה מנהל הקבוצה של מכבי חדרה, בשנות ה- 60. העיסוק גזל מזמנו במהלך השבוע, וכמובן בשבתות, בזמן המשחקים שהתנהלו גם מחוץ לחדרה. סבא ראובן תמיד שיתף אותנו, ילדיו, בחוויות  ובבעיות הקבוצה, וגרר אותנו לכל המשחקים, שזאת אגב גם הייתה דרך להכיר את הצפון הרחוק מחדרה.

עם השנים אחי עופר גדל, בגר ובחר בספורט "הגנטי" המשפחתי, כדורגל. עופר היה שוער מצוין עד לשנותיו הבוגרות,  ואפילו השתכר היטב מהכדורגל. הבית כולו חי ונשם כדורגל, ופרח וכאשר החלו שידורי הכדורגל בטלוויזיה. אחי הצעיר שמואל  בחר לשחק  כדורסל, והספורט האחר הזה היווה לא פעם סיבה לתחרות ואפילו למריבות. שני בניו של שמואל הכדורסלן, נכנסו לנעליו ושחקו  כדורסל מילדות, ובנבחרות בבתי הספר בהם למדו, ועד לכדורסל מקצועי בקבוצות ליגה בארץ . אהבנו ונהנינו לראות אותם במשחקים ששודרו בטלוויזיה, איתן צפה בהם משחקים בשידורים חוזרים. ולימים השרשרת אינה ניתקת, איתן נכדי האהוב אוהב כדורגל, מבין כדורגל, משחק כדורגל ומעורר התפעלות. אני צופה לאיתן  עתיד מזהיר בכדורגל הישראלי, ובעולם כולו. אני מאמינה באיתן כי ההולך אחר ליבו – מצליח.

הזווית האישית

הסיפור תועד במסגרת תוכנית הקשר הרב דורי בבית הספר בתשפ"ג – 2023 בבית ספר מרומי שדה באחוזת ברק.

מילון

קלאס
קלאס הוא משחק ילדים המצריך אבן ושרטוט על הקרקע. השרטוט מתבצע בדרך כלל באמצעות גיר או אבן-גיר, או שהוא שרטוט מוכן מראש, המצוי למשל במגרשי משחקים. השרטוט מכיל מתחמים סגורים, בהם רשומים מספרים סודרים. המשחק מיועד לשני משתתפים לפחות, אף כי ניתן לשחק בו גם כמשתתף יחיד לצורך תרגול.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני מאמינה באיתן  כי ההולך אחר ליבו - מצליח“

הקשר הרב דורי