מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה אחת הרבה ארוחות שישי

אני וסבי
סבתי וסבי בברית של דודתי מורן
תחנות בחייו של סבי אבי פלג

שמי אבי פלג נולדתי ב1948 בעיר אורן שבאלג'יריה.

עלינו לארץ באותה שנה בהיותי תינוק עדיין.

אני זוכר שגרנו בעיר חיפה בדירת שלושה חדרים עם עשר נפשות, אני זוכר בעיקר ארוחות שישי עם הקידוש של אבא שלי, האווירה החמה , והסירים המלאים. אהבנו אני ואבי ללכת לבית הכנסת בשביל המפותל המלא צמחיה ועצים כבירים.

בצבא שירתי בחייל המודיעין במקומות שונים בארץ. בתור ילד לא חוויתי מלחמות, ובתור חייל השתתפתי במלחמת ששת הימים, במלחמת ההתשה ובמלחמת יום הכיפורים ובמלחמת לבנון. היה לי חלק כחייל באיסוף מודיעין על האויבים. אחרי מלחמת ששת הימים הייתה אווירה של ניצחון גדול בארץ.

הכרתי את אשתי אליס בחיפה במועדון ריקודים יודפת ב1964 והתחתנתי איתה ב1968, בגיל עשרים באולם בשם קזינו בת גלים בעיר חיפה. לפני החתונה עשינו מסיבת חינה גדולה, החתונה הייתה מתועדת. אחרי שנה נולדה לימור, כאשר הייתי בן עשרים ואחת ואשתי הייתה בת תשע עשרה. 

אהבתי נורא לשמוע זמרים כמו אלביס פרסלי, קליף ריצ'ארד ואפול אנקה. אני זוכר שהתחברתי לשיר של פול אנקה "Put your head on my shoulder"  התחברתי נורא למילות השיר, מכיוון שמאז שאני זוכר את עצמי אני עם אליס ותמיד היה לי מטרה שלא יהיה לה קשה בחיים ,שתשים את ראשה על כתפיי ותנוח.

לטוס לחו"ל זה כבר די תחביב בשבילי. אני ואשתי אוהבים לחקור את העולם ולראות נופים מרהיבים. אנחנו גם אוהבים לצרף את שאר משפחתנו. לדוגמה פעם אחת כל משפחתי טסה לברצולנה הנמצאת בספרד, ואז נסענו לקרוז מהנה. אני חושב שאני מדבר בשביל כל המשפחה שאני אומר שהיה טיול חסר פגמים. 

חופשת הסקי הראשונה שטסתי אל צרפת זה מה שגרם לי להתאהב בסקי ולטוס כל שנה ושנה עם נכדיי.

הזווית האישית

רוי הנכד: היה לי כיף להשתתף בתוכנית ולמדתי על סבא דברים חדשים.

מילון

כבירים
כַּבִּיר תֹּאַר גָּדוֹל, עָצוּם, רַב, אַדִּיר. "כְּזֶרֶם מַיִם כַּבִּירִים שֹׁטְפִים"

ציטוטים

”מאז שאני זוכר את עצמי אני עם אליס ותמיד היה לי מטרה שלא יהיה לה קשה בחיים ,שתשים את ראשה על כתפיי ותנוח“

הקשר הרב דורי