מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משחק הרמי שעובר במשפחה

סבתא, סבא ואני בחג החנוכה
סבתא בצעירותה
סבתי בתקופת הילדות והנערות

סבתא מירה נולדה ב- 1955 בעיר חיפה.

יש לה גם אחות  שגדולה ממנה בכמה שנים, והיא גרה בחיפה, ולמדה בחיפה היא  פגשה את סבא שלי בתיכון. סבתא הייתה נוהגת לטייל בטיילת, וכשהגיעה לטיילת, הכירה את סבא. כל יום הם נפגשו שם ושחקו. בבית הספר ובתיכון היה לה שיעור אהוב במיוחד, – שיעור ספורט, היא הייתה מצטיינת בספורט וכל הזמן ניצחה.

כשהייתה ילדה היא מאוד אהבה לעשות תעלולים, כמו למשל להתחבא במקומות שונים, ולתת להורים ולחברות שלה, לחפש אותה המון זמן. סבתא שירתה בחיל הים בתור חיילת סעד, היום שינו את השם סעד, ובמקומו קוראים לתפקיד מש"קית ת"ש.

הטיפול בפרט הוא אחד מתפקידיו המרכזיים של סגלי הת"ש, הזמינים ומכוונים לתת מענה ולמצוא פתרונות בתחומים שונים כמו מצוקות כלכליות, סוגיות משפחתיות ומענה ייעודי לאוכלוסיות ייחודיות כמו חיילים בודדים, עולים חדשים, חיילים נשואים ועוד. במסגרת תפקידם, נדרשים המש"קים ליכולת הכלה ונתינה ואהבת האדם. התפקיד מאפשר מגוון רחב של ערוצי פיתוח, הן בציר הפיקוד וההדרכה והן בציר הקצונה. (מטב)

גלגולו של חפץ

החפץ שעובר מדור לדור, הוא משחק רמי קוב. רמיקוב (בלועזית: Rummikub) הוא משחק חשיבה ומזל לשניים עד ארבעה שחקנים, המבוסס על אריחי משחק צבעוניים. המשחק מכיל מרכיבים ממשחק הקלפים רמי וממה-ג'ונג. המשחק בנוי מסדרות של אריחי משחק בעלי ערך של 1 עד 13, ואריח כללי מסוג ג'וקר המסומן בכוכב. האריחים מחולקים לארבעה צבעים: שחור, צהוב, כחול ואדום, ובכל צבע שתי סדרות. ישנם 106 אריחים במשחק: שני אריחי הגּוקר, ועוד שמונה סדרות (שתי סדרות לצבע) של 13 אריחים.(ויקיפדיה)

סבתא של סבתא שלי נתנה לה משחק הרמי, והיא  למדה מאימא שלה כיצד לשחק. סבתא לימדה את אבא שלי, ואבא שלי לימד אותי כבר מגיל חמש. בכל פעם שאני מגיע אליה אנחנו משחקים רמי ביחד, באותו רמי שסבתא רבא שלי שיחקה. כשאני אגדל אני אקבל את המשחק, ואוכל ללמד את ילדיי לשחק. זוהי המזכרת שנשארה לי מסבתא רבא ואני אשמור עליה.

משחק הרמי קוב של סבתא של סבתא

תמונה 1

הזווית האישית

יותם: אני מאחל לסבתא שתמיד תחייך תצחק ותאהב.

סבתא מירה: אני מאחלת לנכד שלי, שתמיד ימשיך להיות, כמו שהוא ולא ייתן לשום דבר להרוס לו בדרך.

מילון

התמדה
אם תתאמץ ותתמיד - תמיד תצליח

ציטוטים

”אין דבר העומד בפני הרצון- אם יש רצון ומוטיבציה , תמיד אפשר להצליח“

הקשר הרב דורי