מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרומניה לישראל

סבא מרצ'ל והכד יובל
סבא מרצ'ל 1962
סיפור העלייה של סבא

נתחיל את הסיפור ברומנייה של 1949,  השנה שבה נולדתי,  תקופה של אחרי המלחמה שהחיים לאט לאט התחילו להשתפר מבחינה כלכלית וגם חייהם של היהודים.

נולדתי בדורחוי, עיירה באזור מולדובה שהייתה חלק של רומניה. רוב תושביה היו יהודים וניהלו אורח חיים יהודי הכולל בתי כנסת, בתי ספר יהודים, מקוואות ואוכל כשר.

תמונה 1
בר מצווה של סבא מרצ'ל -1962

היינו משפחה של 4 נפשות, עם הורים ניצולי שואה, שלאט לאט התחילו לבנות את החיים במדינה הקומוניסטית. בית ספר יסודי, בית ספר תיכון, בית ספר טכני וככה עברו השנים עד שבשנת 1981 החלטנו לעלות לישראל ולבנות חיים חדשים.

עלינו, אשתי ואני ושני ילדיי הקטנים (בני 7, 4), והוריה של אשתי. התחלנו את החיים במרכז קליטה של קריית גת וגרנו שם שנתיים. במרכז הקליטה התחלנו ללמוד את השפה, לעבוד, והתחלנו להכיר את החיים בישראל. אחרי שנתיים עזבנו את מרכז הקליטה ועברנו לדירה משלנו.

תמונה 2
במרכז הקליטה בקריית גת

תמונה 3

הוריי ואחותי עלו לארץ בשנת 1986 למרכז קליטה באשקלון ואחר-כך עברו לקריית גת.

והיום 40 שנה אחרי עלייתנו ארצה אנחנו משפחה בת 17 נפשות ואנחנו חיים באושר, באהבה ובשמחה.

תמונה 4
אירוע לרגל 50 שנות נישואין

הזוית האישית

היה לנו מאוד כיף להיות ביחד. למדנו הרבה דברים חדשים. תודה על העבודה משותפת, הסיפורים והפעילויות.

מילון

מרכז קליטה
מרכז קליטה הוא מוסד מגורים בו מתגוררים עולים חדשים מיד לאחר עלייתם לישראל. זו שיטת דיור ייחודית לישראל, שמטרתה לאפשר לעולים החדשים להתאקלם, בסביבה תומכת, בחברה הישראלית במסגרת תהליך הקליטה. מרכזי הקליטה ממוקמים לרוב במקומות מרכזיים בערים השונות. ברוב מרכזי הקליטה ניתן ללמוד את השפה העברית במסגרת אולפן.

ציטוטים

”והיום 40 שנה אחרי עלייתנו ארצה אנחנו משפחה עם 17 נפשות ואנחנו חיים באושר, באהבה ובשמחה.“

הקשר הרב דורי