מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרומניה באהבה – אריקה חורש

סבתא אריקה בחתונה בתה
סבתא אריקה ואימא שלי כשהייתה ילדה
מסעה של סבתא אריקה

שמי הוא אריקה, נקראתי כך על על שם סבתא של אבא שלי וזהו גם שם של פרח.

נולדתי ברומניה, בעיר פודושין. גרנו בבית של חדר וחצי, היו שירותים ומקלחת קטנים יחסית

להורים שלי קראו יעקב ושולמית ויש לי אחות בשם פיה. אבא שלי היה חשמלאי ופחח ביחד עם אביו. אימא שלי הייתה סורגת לאנשים ובנוסף הייתה להם חנות בתחנה מרכזית של כלי בית. גרנו בגן רש"ל בהרצליה ובשכונה היו כולם עולים חדשים יהודים.

משפחתי

תמונה 1

אני לא כל כך זוכרת אילו מאכלים היינו אוכלים ביום יום ובשבתות, אבל אימא שלי הייתה מכינה הרבה מרק, גפילטע פיש, עוף, סלט מיונז, סלט תפוחי אדמה.

מאלבום התמונות

תמונה 2

חברי הילדות שלי היו מנוחה, חוה ומטילדה והן גרו בהרצליה כמוני. אהבנו לשחק קלאס, חבל, היינו הולכים לחורשה ועושים ערסלים ומשחקים חמש אבנים. בשעות הפנאי בעיקר ביליתי עם חברותיי מחוץ לבית בכל מיני משחקים שאהבנו. למדתי בבית ספר ברנר הרצליה ויחסינו עם המורים היו טובים. היינו יוצאים לטיולים ברחבי הארץ ומבלים בהרבה מסיבות, כל יום שישי בבית של מישהו אחר. אצלי בבית היו מלא מסיבות. בתור נערה הייתי בנוער העובד ומאוד נהניתי בטיולים ובפעולות. זכורים לי במיוחד שני מורים והם המחנך יצחק והמורה דוריס מכיתה א'.

בתור ילדה מאוד אהבתי לאכול לחמנייה ועגבנייה חמוצה מהמכולת ליד בית ספר.

אני כאם צעירה

תמונה 3

הזוית האישית

סבתא אריקה: נהניתי שכל המשפחה השתתפה בהכנת הסיפור במסגרת התכנית.

מילון

חמש אבנים
חמש אבנים הוא משחק זריזות ידיים שנוהגים לשחק כבר אלפי שנים. כשמו כן הוא - משחקים אותו עם 5 אבנים קטנות, או בזמננו בחמש קוביות מתכת קטנטנות. בעבר, אגב, שיחקו בחמש עצמות קטנות. שורשיו הם, ככל הידוע, עוד מימי תרבות יוון הקדומה.

ציטוטים

”כל יום שישי היינו במסיבה בבית של חבר אחר, הייתי מארחת המון אצלי בבית“

הקשר הרב דורי