מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקרית בנימין לאוניברסיטה

סבתא ואני צמודות בגינה
סבתא בסיום כיתה י"ב, צילום תמונת מחזור.
סיפור חייה של סבתא יונה

סבתא יונה נולדה בקריית בנימין בשנת  1953 לזהבה ושלמה דהרי. היא גדלה והתחנכה בקריית ים.

לסבתא יש שתי אחיות ואח אחד, והיא הצעירה במשפחה. בילדותה היא חלמה להיות גננת. סבתא הייתה חניכה בתנועת הנוער בני עקיבא בסניף קריית ים, והשתייכה לשבט מוריה. הדמות שהשפיע עליה ביותר הייתה מורתה בכיתות א'-ח' רבקה הוברמן, שהייתה דמות מרכזית בבית הספר, והעצימה כל תלמיד בהתאם לכישוריו.

כשסבתא סיימה בית ספר תיכון היא הצהירה על דתיותה ולכן לא התגייסה לצבא. באותם ימים עדיין לא היה נפוץ השירות הלאומי, ולכן החליטה להמשיך בלימודים על תיכוניים. מכיוון ששתי אחיותיה הגדולות היו מורות היא החליטה בהשפעת חברים, לעשות משהו אחר וללמוד בטכניון. אחרי שנה שבה היא לא מצאה עניין בלימודים עזבה ונרשמה לאוניברסיטה ללמוד את המקצועות שאהבה: לשון עברית וספרות. כמובן שעם מקצועות אלה אפשר לעסוק רק בהוראה, לכן למדה גם תעודת הוראה (לקח לה קצת זמן להתאהב במקצוע).

במשך השנים הספיקה ללמד במסגרות שונות: בית ספר תיכון בקריית ים, לאחר מכן עברה ללמד בתיכון הדתי ביקנעם. לאחר שהתיכון נסגר עברה ללמד בישיבה בשדה יעקב ובכפר הנוער "ימין אורד".

סבתא הכירה את סבא בשנת 1978 בחוג ריקודי עם בטכניון. ובשנת 1981 הם התחתנו.  בגידול הילדים היא נעזרה בחמותה, סבתא שושנה. לסבתא יש שלושה ילדים: יסמין, שני ונדב.

סבתא מאוד נהנתה מעבודתה במקומות האחרונים ויצאה לפנסיה רק בגלל שרצתה לעזור עם הנכדים: רות, הדסה, אפרת, עידו, תמר, מוריה וישי. זאת בעצם הגשמה של חלומה הישן: לפנות זמן לנכדיה. סבתא אמנם לא שימשה כמטפלת, אבל היא פנויה בכל עת לעזור כשצריך, ולבלות עם נכדיה.

החלום של סבתא הוא לראות את כל השמחות של כל הנכדים, וללוות אותם בכל האירועים השמחים בחייהם. וכמובן לזכות להיות סבתא רבתא של כל הילדים שייוולדו להם, מתוך בריאות הגוף וצלילות הדעת. עכשיו סבתא בת שישים ותשע, ובמבט לאחור היא מאוד מרוצה ממה שעשתה והשיגה בחיים, והיא לא רוצה לשנות בהם דבר.

עוד חלום של סבתא הוא לחזור לילדות המאושרת בשכונה, כשלא הייתה טלוויזיה וכולם היו משחקים בחוץ.

הזווית האישית

סבתא יונה: היתה לי חוויה של פעילות משותפת עם נכדתי רות, בנפרד משאר הנכדים. נהנתי להכיר את התנהלות בית הספר שלה מבפנים. אני מאחלת לרות שכל השנים הבאות שלה בבתי ספר יעברו בהנאה.

רות: מאוד נהניתי במפגשי הקשר הרב דורי והתעניינתי בסיפור חיים של סבתא.

מילון

קריית בנימין
קריית בנימין היא שכונה בקריית אתא שבעבר הייתה יישוב נפרד עד שבשנת 1965 אוחדה עם כפר אתא וביחד היו לקריית אתא. נקראת קריית בנימין על שם הברון אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד.(ויקיפדיה).

ציטוטים

”החלום של סבתא הוא לראות את כל השמחות של כל הנכדים, וללוות אותם בכל האירועים השמחים בחייהם. וכמובן לזכות להיות סבתא רבתא של כל הילדים שייוולדו להם, מתוך בריאות הגוף וצלילות הדעת.“

הקשר הרב דורי