מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקימה שושלת של רופאות – יבגניה ארונבייב

סבתא מחזיקה את אמלי עם היוולדה
סבתי כאשר הייתה נערה
סבתא יבגניה בדרכה מאוזבקיסטן לישראל

שמי אמלי, אני משתתפת שבתכנית הקשר הרב דורי השנה, במסגרתה אני מתעדת את חייה של סבתי, יבגניה ארונבייב, ומעלה את סיפורה אל מאגר המורשת של התכנית.

סיפורה של סבתא יבגניה מתחיל בתאריך 12.7.1950, ביום הולדתה של סבתי ארונבייב יבגניה. סבתא נולדה למשפחה של אבא לוחם ואימא רופאה צבאית, עד גיל 7 טיילה ברחבי ברית המועצות, עד שהגיעו לעיר סמרקנד שבאוזבקיסטן.

בסמרקנד סבתא סיימה בית ספר למציונות ובשנת 1968 התקבלה לאוניברסיטה לפקולטה לרפואה והפכה לרופאת ילדים. סבתי עבדה ברפואה דחופה והצילה לעיתים ילדים (כדוגמא מרעל, שרפה, טראומות מנפילות). בשנת 1975 התחתנה עם סבא שלי, בוריס פלשטייב. אל חייהם המשותפים נולדו ונוספו שלושה ילדים: ילנה, אולגה ואלכס פלשטייב, שהוא אבא שלי (של אמלי הנכדה המתעדת).

בשנת 1991 החליטו סבתא וסבא לעבור למדינת ישראל. ילדיהם המשיכו את לימודיהם. בישראל סבא שלי הקיים עסק שהפך למשפחתי וסבתי המשיכה בתעסוקתה כרופאת ילדים בקופת חולים לאומית. בנוסף, תקופה ארוכה עבדה בסניף אחר של הקופה והיא ממשיכה עד היום לעזור לילדים רבים, כולל לנכדיה.

נכדתה הגדולה בצבא חתמה על שירות קבע כמפקדת מרפאה ומעוניינת להמשיך בדרכה של סבתנו.  ואף אני, אמלי – חלומי הוא ללמוד רפואה ולהמשיך בדרכה של משפחתי.

הזוית האישית

אמלי הנכדה המתעדת: כאשר כתבתי את סיפור התיעוד הייתה לי חוויה מאוד מעניינת. נהניתי לשמוע את סיפורה של סבתי, מאוד שמחתי לשמוע את סבתי מתארת את ילדותה והתעניינתי בקורות אותה.

מילון

שירות ציבורי
שירות ציבורי הוא שירות שניתן לציבור על ידי המדינה (באמצעות המגזר הציבורי) או מי שקיבל זיכיון לכך מטעמה. גבולותיו של המושג משתנים ממדינה למדינה (מדינת רווחה מרחיבה את גבולותיו של מושג זה), ולעיתים משתנים גבולותיו בתוך אותה מדינה, בהקשרים שונים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”חלומי הוא ללמוד רפואה ולהמשיך בדרכה של משפחתי“

הקשר הרב דורי